لزوم کوچک‌سازی خانه‌های نگهداری از کودکان برای تجربه حضور در خانواده

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای اینکه کودکان بیشتر حس در خانواده بودن را تجربه کنند می بایست کوچک سازی خانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد حسینی، سرپرست سازمان بهزیستی کشور با حضور در خانه نرگس از این مرکز نگهداری کودکان با معلولان ذهنی خفیف دیدار کرد.

دکتر حسینی، سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور ۲۰ کودک در خانه نرگس گفت: تمام تلاش ما این است که این خانه‌ها به صورت شبه خانواده اداره شوند.

وی افزود: کودکان باید در این خانه‌ها، شرایط خانواده را تجربه کنند که خوشبختانه امروز این حس را در کودکان خانه نرگس دیدم.

حسینی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در اداره خانه‌های مشابه خانه نرگس تاکید کرد: سیاست ما کوچک سازی است چرا که هرچقدر جمعیت این کودکان در خانه‌ها کمتر شود، شرایطی شبیه‌تر به خانواده را تجربه می‌کنند.

وی همچنین به لزوم همنشینی و در کنار هم بودن کودکان عادی با کودکان دارای معلولیت ذهنی خفیف گفت: اینها در بزرگسالی در یک جامعه و کنار هم حضور دارند و چه بهتر است که شرایطی فراهم شود تا بتوانند در کنار هم آموزش ببینند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور؛ رییس سازمان بهزیستی کشور به لزوم توجه به مراحل بعد از رهسپاری کودکان گفت: مهمترین موضوع بعد از رسیدن کودکان به سن رهسپاری، موضوع اشتغال آنهاست و به همین منظور در دیدارهای خود با نمایندگان مجلس در مورد طرح اشتغال بعد از رهسپاری رایزنی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403080503424
  • خبرنگار :

برچسب‌ها