معاون صنایع و معادن اداره کل صمت استان مطرح کرد

معادن سرب و روی خراسان شمالی فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری

معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: معادن سرب و روی در این استان فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری است.

مهیار مشایخی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای سنگ‌های معدنی با ارزشی است، اظهار کرد: یکی از مواد معدنی که سبب شده تا این استان در سال‌های اخیر در این حوزه جهش داشته باشد معادن فلزی در زون جنوبی استان است که با بررسی‌های صورت گرفته سنگ‍‌های معدنی سرب و روی کشف شده و هم اکنون در واحد نیز در حال بهره برداری هستند و معادن مس نیز در مرحله اکتشاف قرار دارند.

وی افزود: هماتیت از دیگر مواد معدنی باارزشی است که در این استان وجود دارد و می‌توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

مشایخی ادامه داد: معادن سرب و روی استان می‍تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت زیادی داشته باشد چراکه هنوز اقدام خاصی در بر روی این معادن انجام نشده و این مواد معدنی از این استان خام فروشی می‌شوند.

وی بیان کرد: سنگ‌های تزئینی پرتقالی رنگ از دیگر معادن استان هستند که می‌توان برای صادرات این سنگ‌ها بر روی آن سرمایه گذاری را انجام داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خراسان شمالی دارای صنایع خیلی خوبی همچون سیمان است بطوریکه یکی از باکیفیت‌ترین سیمان‌های کشور در خراسان شمالی به دلیل وجود معادن خوب در آن، تولید می‌شود.

به گفته وی، تنها واحد تولیدی پودرآلومینای ایران در شهرستان جاجرم واقع شده و از سوی دیگر شهرستان اسفراین تولید کننده فولاد آلیاژی و قطعات فورج است.

معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی به واردات محصولات به کشوری همچون تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از محصولاتی که به کشور تاجیکستان صادر می‌شود و آن کشور به این محصولات نیاز دارد، در خراسان شمالی تولید می‌شود که یکی از این محصولات رب گوجه فرنگی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403080503422
  • خبرنگار : 50046