مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان:

اجرای تمهیدات پدافندی در حوزه بنادر ضروری است

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: تمهیدات لازم و راهکارهای ضروری برای اجرای پدافند غیرعامل در تأسیسات بندری جهت کاهش خسارات، صدمات، تلفات انسانی و ادامه فعالیت در زمان تهدید دشمن امری مهم و دارای اولویت در این مدیریت است.

حمیدرضا محمد حسینی تختی امروز شنبه ۵ آبان ماه، با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و اهمیت این موضوع در بنادر، اظهار کرد: قرارگیری بنادر در خط ساحلی، منجر به این می‌شود که این مراکز مهم، خط مقدم مواجهه با تهدیدات و سلاح‌های دشمن بخصوص تهدیدات دریایی باشند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بنادر کشور جزو الزامات توسعه کشور است، افزود: ماهیت تهدیدات دشمن به سمت تخصصی شدن تغییر کرده و به حوزه‌های جدید همچون جنگ الکترونیک، بیولوژیک و خصوصا اقتصاد راه پیدا کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم و راهکارهای ضروری برای اجرای پدافند غیرعامل در تأسیسات بندری جهت کاهش خسارات، صدمات، تلفات انسانی و ادامه فعالیت در زمان تهدید دشمن امری مهم و دارای اولویت در این مدیریت است.

محمد حسینی تختی ادامه داد: مجتمع‌های بندری جنوب کشور از تجهیزات راهبردی با ارزش اقتصادی بالا برخوردار بوده و حجم بی‌سابقه‌ای از تجارت و بازرگانی کشور از نظر واردات و صادرات به این بنادر وابسته است که در واقع به عنوان اندام حرکتی برای کشور محسوب می‌شوند و این مسئله، اهمیت فعالیت‌های بنادر را نمایش می‌دهد.

این مقام مسئول با اظهار اینکه امروزه تهدیدات دشمن منحصر به حوزه‌های نظامی نمی‌شود، اضافه کرد: لزوم توجه جدی به اقدامات پدافند غیرعامل در بنادر، امری بدیهی است، چرا که باید کمترین تهدید و آسیب متوجه این بخش‌ها باشد و در صورت تهدید چرخه اقتصادی کشور تداوم داشته باشد.

وی از اجرای مانورهای مختلف برای افزایش سطح آمادگی نیروی انسانی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت خبر داد و گفت: حفظ آمادگی مقابله با حوادث امری ضروری است و بسته به آسیب‌های شناسایی شده و ریسک‌های موجود، فعالیت‌های لازم مدنظر قرار می‌گیرد تا شاهد کاهش خسارات احتمالی باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080503397
  • خبرنگار : 50673