در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان انجام شد

آماده‌سازی ۱۲ رمان با موضوع زندگی و شهادت شهدای استان سمنان

استاندار سمنان از آماده‌سازی ۱۲ رمان با موضوع زندگی و شهادت شهدای این استان در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر، دومین کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان خبر داد.

سید محمد رضا هاشمی ۵ آبان در در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری کنگره، باید هرچه سریعتر وارد مرحله عملیاتی، فضاسازی و اجرا در حوزه‌های مختلف اجرایی گنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان شویم.

وی ادامه داد: کمیته ورزش و جوانان ستاد کنگره، سرود شهدای ورزشکار را تاکنون آماده سازی کرده و کمیته علمی فناوری و پژوهشی نیز بیش از ۵۰ مسابقه و برنامه پژوهشی و علمی با محور ایثار و شهادت برگزار کرده است. همچنین یادواره خانگی شهدا و تجلیل از دختران شهدای استان توسط کمیته بانوان ستاد انجام گرفته است.
هاشمی خاطرنشان کرد: ایجاد گروه و کانال‌های مجازی ویژه شهدا در راستای تولید محتوا روزانه و بارگذاری وصیت نامه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است.
استاندار سمنان افزود: تهیه سرود فاخر شهدای استان و ۱۲ رمان فاخر از شهدای استان نیز از دیگر مواردی است که توسط کمیته فرهنگ و هنر کنگره در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: پخش وصیت نامه به صورت زیرنویس و اجرای برنامه رادیو نما با محوریت شهدای استان، از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته سمعی و بصری ستاد کنگره، شکل گرفته و در حال انجام است.
استاندار سمنان گفت: نامگذاری معابر و بلوارها و همچنین تمثال و سردیس های شهدا در داخل شهرها و معابر نیز به صورت ویژه در دست اقدام قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: رساندن پیام شهدا و رزمندگان، فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل بعدی، شرح بارز روایت امیرالمومنین(ع) در این خصوص است.

وی با بیان اینکه ما باید نسل جدید خود را با فرهنگ شهدا آشنا کنیم افزود: در کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های صورت گرفته در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان، ایثارگران و شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم‌.

مطیعی تاکید کرد: از تجربیات موفق و ارزنده کنگره های بزرگداشت شهدا در سطح کشور برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان استفاده شود. همچنین از ظرفیت بسیار خوب اتحادیه انجمن های اسلامی و دانش آموزان در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان غافل نشوید.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فضاسازی مطلوب شهری ویژه برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان از دیگر مواردی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت اظهار کرد: انتظار می‌رود که کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان را به گونه‌ای برگزاری کنیم که همانگونه که مقام معظم رهبری همواره تاکید فرمودند، تاثیرگذاری بسیار مطلوب و ماندگاری در سطح جامعه داشته باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503387
  • خبرنگار :