استاندار:

برنامه مدیریت آب کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه جامع مدیریت استفاده بهینه از آب استان در دستور قرار گیرد.

یداله رحمانی روز شنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۳ در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی با اشاره به اهمیت این نشست گفت: مدیران با آمادگی کامل در جلسات حضور داشته باشند تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی ایران کشور کم آبی است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد حجم قابل قبولی آب وجود دارد که باید به خوبی مدیریت شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای استفاده بهتر از منابع آبی در بخش شرب، صنعت و کشاورزی در مصرف آب صرفه‌جویی شود تا بتوانیم فعالیت‌هایمان در این بخش‌ها را گسترش دهیم.

رحمانی با اشاره به اینکه روش‌هایی برای سازگاری کم آبی وجود دارد که دستگاه‌ها باید این موارد را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: رعایت الگوی کشت، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با روش‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها از جمله اقدامات در خصوص سازگاری با کم ابی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه صنایع کم آب‌بر، برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب‌ها در بخش صنعت، توسعه کشت گیاهان کم آب‌بر از دیگر اقدامات در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و طرح سازگاری با کم‌آبی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز تاکید و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌ها از شرکت آب منطقه استعلام لازم را دریافت کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه سهم برداشت از چاه های زیرزمینی کاهش یابد، تاکید کرد: ۳۰ درصد شبکه آب استان فرسوده است و نیازمند ۱۱ هزار  و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تعویض شبکه آب هستیم.

وی اظهارکرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برنامه و اهداف سازگاری با کم آبی را در طی برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار داده و در جلسات آینده در این زمینه گزارشی ارائه دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها در این حوزه هدف اصلی ما حمایت از تولید در بخش صنعت، کشاورزی و توسعه فعالیت‌های گردشگری است.

به گزارش ایسنا، رحمانی در خصوص بخشنامه محدودیت فعالیت‌های آبزی‌پروری بیان کرد: در این زمینه نامه‌ای را به وزات جهاد کشاورزی ارسال کردیم و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403080503384
  • خبرنگار :