نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

فراگیری الزامات پدافند غیرعامل، ضریب آسیب‌پذیری کشور را کاهش می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان معتقد است که فراگیری الزامات پدافند غیرعامل، ضریب آسیب‌پذیری کشور را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز ۵ آبان در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، با تاکید بر نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ ثبات و پایداری امنیت ملی کشور با تقدیر از برگزاری همایش جنگ بیولوژیک در روزهای گذشته در سمنان اظهار کرد: عمده فعالیت‌های پدافند غیرعامل در حوزه مصونیت سازی و ایجاد بازدارندگی قرار دارد که منجر به کاهش خسارت‌ها هنگام وقوع حوادث گوناگون می‌شود.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده درباره مقابله با زلزله و بلایای طبیعی، خواستار توجه ویژه به سایر بخش‌ها مانند جایگاه‌های سوخت و واحدهای عرضه نان و کالاهای اساسی شد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر ضرورت ایجاد آمادگی‌های لازم در آحاد جامعه نسبت به تهدیدات بیگانگان اظهار کرد: لازم است آمادگی‌های لازم را در مردم درباره نحوه واکنش به چنین حوادثی ایجاد کنیم تا زمینه‌های دستیابی دشمنان به اهدافشان از بین برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تداوم مدیریت چرخه عادی زندگی مردم را از دیگر وظایف سازمان پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: مردم باید نسبت به ارائه خدمات عمومی در بخش‌های مختلف هنگام وقوع حوادث مطمئن باشند و البته آموزش‌های مورد نیاز را در این زمینه فرابگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد برای تعمیم فرهنگ پدافند غیرعامل تصریح کرد: نحوه مواجهه مردم با اقدام امروز صهیونیست‌ها حاکی از اعتماد به نفس ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود که البته این امر نافی لزوم ارائه آموزش‌های پدافندی نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با یادآوری نقش اقشار مختلف مردم در پشتیبانی از رزمندگان در طول هشت‌ سال دفاع مقدس گفت: اگر مولفه‌های گوناگون فرهنگ دفاع مقدس نظیر ایثار، فداکاری، صبر و قناعت در جامعه نهادینه شود آسیب‌پذیری کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت که در این زمینه می‌توان از ظرفیت ائمه جماعات و مربیان پرورشی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان با تقدیر از تلاش های سازمان پدافند غیرعامل در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در امر سربازی امام جامعه مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا موفق باشیم.

در ابتدای این دیدار، امیر سرتیپ علی ملک معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی گرجی دستیار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و اسماعیل طحان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های صورت‌گرفته در این سازمان ارائه دادند. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503370
  • خبرنگار :