ورود سامانه بارشی جدید به اردبیل

از بعدازظهر امروز (شنبه ۵ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، آسمان استان ابری و مه آلود شده و دمای هوا بطور نسبی کاهش می یابد.

بر اساس اعلام هواشناسی اردبیل، از بعدازظهر امروز (شنبه ۵ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن وزش بادهای شرقی - شمالی (در نوار شرقی، مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت تند تا نسبتاً شدید)، آسمان استان ابری و مه آلود شده و دمای هوا بطور نسبی کاهش می یابد.

با فعالیت این سامانه بارشی و نسبتاً سرد از امشب تا عصر فردا (یکشنبه ۶ آبان) در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش باران و برف و در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

لذا جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی بویژه در تردد جاده‌ای، کنترل دمای کارگاه‌های تولیدی، حفاظت از محصولات کشاورزی، موارد توصیه شده در هشدار هواشناسی استان تاکید می شود.

از یکشنبه شب با خروج این سامانه بارشی از استان ضمن کاهش ابرناکی دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان بطور محسوس کاهش یافته و هوای سردی در این مناطق حاکم می شود، بطوریکه در صبح دوشنبه (۷ آبان) کمینه دمای هوا زیر صفر نیز خواهد رسید.

از روز دوشنبه با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان در اغلب مناطق صاف تا نیمه ابری انتظار می رود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080503351
  • خبرنگار :