آمادگی آتش‌نشانی قم با ۵۰۰ نیروی‌ عملیاتی و تجهیزات تخصصی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ۵۰۰ آتش‌نشان رسمی و داوطلب را به کار گرفته است، تا جان و مال شهروندان را در برابر حوادث حفظ کنند.

علی زندیه امروز ۵ آبان‌ماه با اشاره به فعالیت ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی با تجهیزاتی شامل ۹۰ خودروی عملیاتی و ۷ موتورسیکلت با فناوری AFT برای خدمات امدادی آماده است.

وی وجود گروه‌های تخصصی در سازمان آتش‌نشانی را مورد توجه قرار داد و افزود: سازمان آتش‌نشانی قم علاوه بر تیم‌های امداد و نجات، گروه‌های تخصصی برای عملیات‌های خاص مانند نجات در کوهستان، کار در ارتفاع، غواصی، رسیدگی به تصادفات جاده‌ای و حوادث شیمیایی دارد که این گروه‌ها در شرایط خاص آماده‌باش هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زندیه با تاکید بر اهمیت آموزش و پیشگیری در کاهش وقوع حوادث، تصریح کرد: این سازمان سالانه دوره‌های آموزشی متعددی در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای شهروندان برگزار می‌کند تا با ارتقای آگاهی عمومی، به افزایش ایمنی و پیشگیری از حوادث کمک کند.

وی در پایان گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی در جهت به‌روزرسانی و خرید تجهیزات نوین انجام شده تا سطح ایمنی و توان عملیاتی سازمان بهبود یابد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080503342
  • خبرنگار : 50455