رئیس کل دادگستری استان:

فعالیت دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در لرستان ساماندهی شود

رئیس کل دادگستری لرستان بر لزوم ساماندهی و نظارت بر دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در تمامی حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری شنبه ۵ آبان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان از تلاش‌های معاونین دادگستری تقدیر و مصوبات شورای معاونین را در جهت پیشبرد سند تحول و برنامه عملیاتی دانست و اظهار کرد: در نیمه دوم سال و نزدیک به ماه‌های پایانی سال هستیم که اقدامات دادگستری استان در بخش‌های مختلف باید شتاب پیدا کند و اجرای مصوبات باید با تلاش مضاعف در دستور کار جدی همه قرار گیرد چرا که اجرای آنها میزان پیشبرد برنامه را نشان می‌دهد.

وی افزود: نظارت بر قرارهای منتهی به بازداشت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در همین جهت دادستان‌های سراسر استان باید لیست متهمین تحت قرار بازداشت را روزانه و در پایان وقت اداری به حوزه رئیس کل ارسال کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه قرار تأمین برای در دسترس بودن متهم است و مجازات متهم به دادگاه مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: متهمین باید صرفاً در صورتی که برای جامعه مضر و خطرناک باشند در بازداشت به سر ببرند.

وی بر فعالیت جدی‌تر دفتر زنان، اطفال و نوجوانان در تمامی حوزه‌های قضایی تاکید کرد و افزود: همه حوزه‌های قضایی باید خدمات مرتبط با این دفتر را به جهت پیگیری و حل مشکلات زنان، اطفال و نوجوانان در دستور کار قرار داده و فعالیت این دفاتر باید ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام شهواری در ادامه اضافه کرد: قضات و دادستان‌های سراسر استان باید به منظور حل مشکلات زندانیان حضور مستمر و جدی در زندان داشته و در این راستا برنامه ملاقات الکترونیک قضات با زندانیان به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه ملاک ارتقا را میزان عمل به برنامه عملیاتی دانست و عنوان کرد: دادگستری باید قانون را در مورد همگان عادلانه و بدون تبعیض اجرا کند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به جنگ نابرابر و ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و لبنان، گفت: مدیر فرهنگی نسبت به راه‌اندازی پویشی برای کمک به مردم غزه و لبنان در دادگستری استان اقدام کند.

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان تاکید کرد: با کسانی که آرامش عمومی مردم را در فضای مجازی بر هم می‌زنند و با معاندین و دشمنان جمهوری اسلامی هم صدا می‌شوند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080503325
  • خبرنگار :