مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد

ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه دریا و ملوانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر ضرورت توسعه آموزش مهارتی در حوزه دریا، صیادی و ملوانی تاکید کرد.

شهرام ملایی هزاروندی امروز ۵ آبان در کارگروه توسعه مهارت شهرستان آبادان اظهار کرد: آموزش مهارتی جوانان جویای کار فاقد مهارت با رویکردهای صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و همچنین ارتقای مهارت شاغلین بنگاه‌های اقتصادی دو هدف اصلی این کارگروه است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس مشاغل، افزود: با توجه به اهمیت  توسعه آموزش بر اساس مشاغل، تاکنون ۱۳ هزار  استاندارد آموزشی با همکاری صنایع برای ۱۹ گروه هدف آموزشی تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  عنوان کرد: مشاغل کوتاه‌مدت با سرمایه‌گذاری کم به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اشتغال آموزش مهارتی شناسایی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان از جمله صنایع، دریا، شیلات، صیادی و همچنین همجواری با عراق، پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه مهارت و اشتغال وجود دارد.

ملائی هزاروندی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و تعامل بین بخشی برای اشتغال و توسعه این شهرستان، گفت: براساس اساسنامه جدید سازمان، بنگاه‌های اقتصادی باید یک در هزار و نیم از تملک دارایی خود را برای توسعه آموزش مهارتی اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ضرورت توسعه آموزش مهارتی در حوزه دریا، صیادی و ملوانی گفت: با توجه به اینکه ۴۵ درصد فراگیران آموزش فنی و حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند بنابراین راه‌اندازی مراکز جوار در صنایع برای توانمندسازی مهارتی و توسعه اشتغال جوانان ضروری است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080503324
  • خبرنگار : 50300