نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبرداد

آغاز پروژه دسترسی فامنین و قهاوند به آزادراه تهران در آینده نزدیک

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پروژه دسترسی فامنین، قهاوند و منطقه اقتصادی جهان‌آباد به آزادراه تهران در آینده نزدیک خبر داد.

عباس صوفی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی پروژه دسترسی فامنین، قهاوند و منطقه اقتصادی جهان‌آباد به آزادراه تهران تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی منطقه فامنین و قهاوند، دسترسی به آزادراه تهران_همدان بوده که در آستانه تحقق قرار گرفت.

صوفی خاطرنشان کرد: این پروژه پس از بازدیدهای متعدد و برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی با وزیر راه‌و شهرسازی و معاونان وی، به تصویب نهایی رسیده و اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و  همراهی فرماندار فامنین و مدیرکل راهداری‌و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای اجرای پروژه فوق، خاطرنشان کرد: این پروژه که شامل طراحی و اجرای رمپ و لوپ‌های اتصال فامنین و قهاوند به آزادراه تهران_همدان است، نقش مهمی در تسریع توسعه منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین خواهد داشت.

صوفی با بیان اینکه منطقه اقتصادی جهان‌آباد با وسعت بیش از ۱۰۰۰هکتار، یکی از ظرفیت‌های استراتژیک استان همدان به‌شمار می‌رود و با بهره‌برداری از این پروژه، مسیر دسترسی به این منطقه بهبود خواهد یافت، اضافه کرد: این طرح علاوه بر بهبود ارتباطات جاده‌ای، بستری مناسب برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه صنایع پیشرفته در منطقه همدان فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستانهای همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، صوفی بیان کرد: اجرای این پروژه در مسیر تحقق توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های استان، گامی موثر و روبه‌جلو به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080503304
  • خبرنگار : 50037