با حضور مسئولین استانی و شهرستانی؛

زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان گلستان به صدا درآمد

همزمان باشروع هفته پدافند غیرعامل (۵ تا ۱۱ آبان) زنگ بزرگداشت این هفته برای افزایش آگاهی دانش آموزان با پدافند غیرعامل و انجام اقدامات پیشگیرانه مصون ماندن از تهدیدات و خطرات احتمالی بویژه در فضای مجازی در گلستان نواخته شد.

صبح امروز ۵ آبان ۱۴۰۳، همزمان با آغاز هفته گرامی‌داشت پدافند غیرعامل، آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در هنرستان آفتاب شهر گرگان با حضور سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان، محمد تقی محمدی، مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان، حسن حاجیلری سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد. این مراسم با هدف ارتقای آگاهی و آموزش دانش‌آموزان درباره اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در حفظ امنیت و سلامت جامعه برگزار شد.

سیدرضا نظری در این مراسم با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در شرایط کنونی کشور گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یک استراتژی کلیدی در حفظ امنیت ملی، به ما این امکان را می‌دهد که در برابر تهدیدات خارجی، آمادگی لازم را داشته باشیم. آموزش و آگاهی دانش‌آموزان در این زمینه نه تنها به تقویت روحیه ملی کمک می‌کند، بلکه موجب افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر بحران‌ها خواهد شد.

در این مراسم، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل آشنا شدند و اهمیت آمادگی در مواجهه با حوادث و بحران‌های احتمالی را درک کردند. این رویداد، انگیزه و توجه دانش‌آموزان را برای یادگیری و آموزش موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل به طرز چشمگیری افزایش داد و بر ضرورت توجه به این مقوله در نظام آموزشی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080503300
  • خبرنگار : 50604