فرماندار:

قیام ۵ آبان مردم کبودراهنگ سرچشمه پیروزی انقلاب بود

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: قیام تاریخی پنجم آبان ۱۳۵۷ کبودراهنگ یکی از مهم‌ترین رخدادهای انقلاب اسلامی است که با ولایت‌پذیری و آگاهی‌پذیری مردمان این دیار به وقوع پیوست، بدون شک این روز سرآغاز تزلزل رژیم شاهنشاهی و سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مسلم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:️ این انقلاب نشأت گرفته از قیام اباعبدالله الحسین(ع) است که باید برای حفظ و حراست از آن هوشیار و آگاه به توطئه‌های دشمنان بوده و نگذاریم دشمنان خدشه‌ای بر این نظام وارد کنند.

وی با بیان اینکه حماسه پنجم آبان کبودراهنگ، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات انقلابی است، افزود: به مناسبت گرامیداشت حماسه پنجم آبان ۱۳۵۷ و روز شهرستان کبودراهنگ برنامه‌های مختلفی برای این روز در شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: ️میز خدمت ادارات روز جمعه چهار آبان در نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر کبودراهنگ، همایش نکوداشت روز کبودراهنگ وتجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف، نواختن زنگ حماسه پنجم آبان و روز شهرستان کبودراهنگ در تمام مدارس شهر، رونمایی از نامگذاری میدان به نام شهدای گرانقدر پنجم آبان در داخل شهر، گلباران محل شهادت شهدای گرانقدر پنجم آبان با حضور مسئولین، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

غلامی همچنین از ارائه ۳۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر کبودراهنگ به مناسبت پنجم آبان ماه روز کبودراهنگ خبر داد و گفت: توزیع نان صلواتی در خیابان شهید مدرس و سنگکی روبروی باشگاه ولایت از ساعت ۱۰ تا ۱۲.۳۰ دقیقه پنجم آبان ماه، استقرار کاروان جهادی و ارائه خدمات پزشکی و غربالگری در مناطق کم‌برخوردار شهر و نیز  برگزاری مسابقات جام شهدای پنجم آبان در رشته‌های فوتبال، تیراندازی، کبدی و بومی محلی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این شهرستان در به مناسبت پنجم آبان روز کبودراهنگ بوده که توسط ستاد مراسمات شهرستان در دست اجراست.

به گزارش ایسنا، پنجم آبان ۱۳۵۷ روز همبستگی، ایثار و شهادت، روزی که تعدادی از مردم غیور و انقلابی کبودراهنگ در مبارزه با رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت، استبداد و به ثمر نشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است. این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور شد و مردم در این روز به خروش آمدند.

 انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080503297
  • خبرنگار : 50037