در المپیک فناوری ۲۰۲۴

۱۱ خودروی خودران فینالیست به مصاف هم می‌روند

عضو کمیته داوری رقابت‌های خودروی خودران المپیک فناوری ۲۰۲۴ گفت: از امروز ۱۱ خودروی خودران راه‌یافته به مرحله نهایی لیگ برای کسب مقام اول تا سومی رقابت می‌کنند.

پارسا پیاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: از روز سه‌شنبه، اول آبان دو مرحله رقابت‌های مقدماتی شهری و سرعت را برگزار کردیم و تیم‌ها با امتیازات بالایی وارد مرحله نهایی شدند.

وی افزود: در این رقابت‌ها ۸ تیم در بخش رقابت‌های فیزیکال و ۱۲ تیم در بخش رقابت‌های مجازی (simulation) حضور داشتند که از ۸ تیم در مرحله مقدماتی ۵ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

پیاده ادامه داد: همچنین از ۱۲ تیم در مرحله مقدماتی رقابت‌های مجازی، ۶ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

عضو کمیته داوری رقابت‌های خودروی خودران المپیک فناوری با بیان اینکه سطح رقابت‌ها در این لیگ ارتقاء یافته است، یادآور شد: چالش‌های این بخش از رقابت افزایش داشته است. چالش‌های بخش رقابت شهری شامل علایم راهنمایی و رانندگی و عبور عابر پیاده بوده است. 

به گفته وی، چالش بخش سرعتی نیز شامل ایجاد موانعی در مسیر است که خودروها باید از این موانع عبور و در لاین راست حرکت کنند.

پیاده با بیان اینکه امروز شنبه، ۵ آبان مرحله نهایی رقابت سرعتی خودروهای خودران برگزار می‌شود، گفت: در کنار آن مرحله نهایی رقابت شهری نیز برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نهایت سه تیم در مرحله شهری و سه تیم در رقابت سرعت انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080503292
  • خبرنگار : 30057