خواهر دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان:

ارزش هر تلاشی برای کمک به فلسطین کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست

خواهر شهید دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان، ضمن قدردانی از حمایت مردم ایران از جنبش مقاومت در فلسطین و لبنان تأکید کرد: ارزش هر تلاشی برای کمک به مسئله فلسطین کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست.

خواهر شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان امروز، ۵ آبان‌ماه در اولین اردوی معمایی ویژه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه در شیراز گفت: هر گونه تلاشی که برای مسئله فلسطین انجام می شود چه مجاهدت با مال، چه با قلم، چه با هنر و هرنوع موضع‌گیری در برابر ظلم مردم فلسطین ارزشش کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست.

سیده هدی موسوی ضمن تبیین جریان مقاومت و سخن از خصایص ارزشمند شهدای مقاومت، سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی‌الدین گفت: در مقابل رسانه‌های غربی و انتشار اخبار غلط با چشم باز و حقیقت بین عمل کنیم و دست از مقاومت برنداریم.

خواهر دبیرکل اسبق حزب الله لبنان ادامه داد: ما از مردم و ملت ایران سپاسگزاریم که دست از حمایت ما برنداشته و همیشه حامی ما هستند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان نیز حاشیه این اردو از برگزاری نخستین اردوی معمایی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه استان خبر داد و گفت: این اردو با هدف آشنا ساختن دختران دانش‌آموز با جریان مقاومت در اردوگاه دانش‌آموزی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

فاطمه قاسمی افزود: دانش‌آموزان در این برنامه در فضایی اردویی به همراه اجرای سناریوی معمایی متناسب با علائق دانش‌آموزان این نسل و با هدف شناساندن فضای مقاومت فلسطین و لبنان و همچنین تربیت سفیران مقاومتی که پس از این اردو بتوانند در مدارس خود پروژه‌هایی هم جهت آشنایی سایر همسالان خود با جریان مقاومت تعریف و اجرا کنند، شرکت کردند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان  ادامه داد: دانش‌آموزان در این فضای ماجراجویانه و هیجان‌انگیز در ۱۶ گروه دسته‌بندی شدند و پس از تحویل گرفتن پرونده بازی‌ها برای رمزگشایی پرونده به رقابت پرداختند.

قاسمی گفت: در خلال این بازی‌ها ضمن تبیین جریان مقاومت و قرار گرفتن دانش‌آموزان در حال و هوای مقاومت مردم فلسطین ۷ هدف آموزشی مهارتی، آموزش تفکر انتقادی، افزایش آگاهی فرهنگی اجتماعی، توسعه مهارت کارگروهی و همکاری، تقویت مهارت‌های ارتباطی، توسعه روحیه رهبری، آموزش مهارت‌های حل مسئله، ایحاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی نیز دنبال می‌شد. 

وی تصریح کرد: بازی‌های معمایی با تصاویر و نماد مقاومت همراه بود و در داستان‌های بازی و همچنین در محیط های سخنرانی کارگاهی که در این اردو پیش‌بینی شده بود، رمزگذاری‌هایی در نظر گرفته شده بود که برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به کشف و جای‌گذاری رمزها بود و دانش‌آموزان باید در تمام طول اردو توجه خود را به کار می‌بستند.

امین رضا لطفعلی‌زاده، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در کارگاهی ۲ ساعته نسبت به تبیین جایگاه فلسطین در جهان اسلام و توصیف نقشه جغرافیایی فلسطین پرداخت.

به گزارش ایسنا، اردوی معمایی دختران دانش‌آموزان فارس با حضور ۳۱۳ نفر در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503287
  • خبرنگار :