هروی: پدافند هوایی نشان داد حمله به ایران از توان رژیم صهیونیستی خارج است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، تاکید کرد: اسرائیل در تلاش است که ایران را به یک اقدام متقابل نظامی وادار کند تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

جواد هروی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقتدار پدافند هوایی کشور در مواجه با اقدام تنش زای شب گذشته رژیم صهیونیستی، بیان کرد: آنچه که شب گذشته ما در حملات رژیم صهیونیستی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم، در واقع حاکی از التهاب آفرینی و جنگ افروزی در منطقه بود. قدرت های بزرگ همواره خواهان التهاب در خاورمیانه بوده و هستند. تلاش شب گذشته رژیم صهیونیستی برای حملات هوایی به ایران بیشتر ارزیابی توان مقابله هوایی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در واقع اسرائیل تلاش می‌کند که ایران را به یک اقدام متقابل نظامی وادار کند که مطمئنا روند پرتنشی را به دنبال خواهد داشت و عملا نوعی تحریک برای یک اشتباه تاکتیکی محض است. قصد اسرائیل از حمله دیشب اصلا زدن مناطق ما نبود و می داند که در این حد نیست. اقتدار پدافند هوایی کشور ما حاکی از این است  که حمله به ایران از توان نظامی رژیم صهیونیستی خارج است. رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با وارد کردن ایران به التهابات خاورمیانه شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه تصریح کرد: حتی رژیم صهیونیستی در تلاش است تا برای انتخابات روزهای آینده آمریکا نیز امتیاز کسب کند، بنابراین گسترش جنگ به نفع هیچکس در خاورمیانه نیست، مگر رژیم صهیونیستی. جنگ برای کشور ما منشاء تحول ، رشد و توسعه نیست. این اسرائیل است  که قصد دارد با خروج ایران از ثبات اقتصادی و اجتماعی ما را وارد یک مهلک نظامی کرده تا از پیشرفت و توسعه باز بمانیم.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار مردم از دولت چهاردهم این است که به جای اینکه آتش جنگ را شهله ور کنند، اقدام بایسته‌ای برای خواباندن  جنگ در منطقه انجام دهند. دولت چهاردهم وعده داده بود که به عنوان پرچمدار صلح در خاورمیانه در راستای توسعه منطقه‌ای اقدام خواهد کرد. بر این اساس دولت  چهاردهم باید به دنبال ثبات اقتصادی در ایران باشد. نباید در چاله‌ای که رژیم صهیونیستی کنده است، افتاد.

وی تاکید کرد: دولت چهاردهم باید قدرت دیپلماسی خود را در اینجا به عرصه ظهور بگذارد و نشان دهد توان مقابله دیپلماتیک با التهاب آفرینی و جنگ افروزی‌های اسرائیل را دارد. اینجا یک محک برای دولت چهاردهم است که خود را در فضای متشنج امروز که اسرائیل خواهان جنگ افروزی است، نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد که اسرائیل با این قبیل اقدامات به دنبال تامن خوراک داخلی در بین مردم خود است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080503286
  • خبرنگار : 71560