مدیرکل بنادر و دریانوردی استان:

نوسازی واحداث انبارهای بوشهر وکنگان تا احداث اسکله شناور درخارک

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجوز طرح‌های نوسازی انبارولایروبی اسکله‌های بندربوشهر، اجرای طرح‌های نگین، احداث انبار و بارانداز کنگان پااسکله شناور برای جزیره خارک صادر شده است.

به گزارش ایسنا ، محمد شکیبی‌نسب روز شنبه در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین به‌زودی با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود و مطالعات پروژه آبرسانی به این مجتمع نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

 وی ادامه داد: ورود خودروهای ترانزیتی به مجتمع بندری نگین به توسعه زیرساخت‌های اساسی این مجتمع نیز کمک شایانی کرده و منجر به تأمین اعتبارات تکمیل تأسیسات زیربنایی و دیوارکشی در این مجتمع شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: عمده طرح‌های زیرساختی اجرا نشده در مجتمع بندری نگین، در نیمه دوم امسال با انجام مناقصه و تعیین پیمانکاران توانمند عملیاتی خواهد شد.

شکیبی‌نسب افزود: جاده برگشتی از مجتمع بندری نگین نیز اعتبار موردنیاز بازسازی و بهسازی آن در فرآیند تصویب قرار گرفته است.

 وی گفت: برای انبارهای اسکله‌های ۸ تا ۱۳ بندر بوشهر نیز مجوز برداشتن سقف‌های فرسوده آن‌ها گرفته شده تا نسبت به نوسازی این انبارها اقدام شود. 

شکیبی‌نسب عنوان کرد: در جزیره خارگ نیز با هدف بهبود وضعیت خدمات‌دهی شناورهای مسافربری، مجوز احداث اسکله شناور این جزیره گرفته شده و اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه است. 

وی یادآور شد: مجوز و اعتبار احداث انبار ۲ هزار تنی و بارانداز 5 هزار مترمربعی برای بندر کنگان گرفته شده و اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

 شکیبی‌نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: با افزوده شدن یک خودرو جدید به ناوگان آتش‌نشانی بندر بوشهر، امکان اطفای حریق در ارتفاع 35 متری فراهم شده است.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403080503276
  • خبرنگار : 50963