دستیار ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور:

صهیونیست‌ها با توجه به توان بالای نیروهای مسلح به دستاوردی در جنگ سخت دست نمی‌یابند

دستیار ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صهیونیست‌ها با توجه به توان بالای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به دستاوردی در حوزه جنگ سخت دست نیافته‌اند و از این پس نیز نخواهند یافت.

دکتر علی گرجی امروز (۵ آبان) در آیین نکوداشت «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» که به‌مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل با حضور هاشمی استاندار سمنان و امیر ملک معاون معدن و منابع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار شوقانی فرماندهی سپاه قائم در دبیرستان رحمت الله قدس سمنان برگزار شد اظهار کرد: امروز ما در خاورمیانه شاهد جنگ سخت هستیم، اما قبل از آن جنگ‌های شناختی و سایبری به وقوع پیوسته است.

وی بر لزوم حفاظت از سرمایه های انسانی و معنوی تاکید و تصریح کرد: این جنگ‌ها، جنگ‌های شناختی و سایبری به‌صورت خاموش در لایه‌های زیرین فرهنگی و فکری کشور تاثیر گذاشته است.

وی به دسیسه‌های رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به توان نیروی مسلح ما، به دستاوردی در حوزه جنگ سخت دست نیافته و نخواهد یافت، اما دشمنان ما در حوزه جنگ شناختی سرمایه‌گذاری عظیمی داشته‌اند.

گرجی افزود: امروز مربیان تربیتی در دانشگاه‌ها و مدارس باید تلاش کنند تا بتوانند جوانان را به بهترین نحو تربیت و آنها را با آرمان‌های کشور و انقلاب آشنا کنند.

دستیار ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشورخاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم حوزه شناختی و جنگ سایبری را سر و سامان دهیم و از اثرات سوء آن جلوگیری کنیم، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

وی سمنان را از استان‌های پیشرو در پدافندغیرعامل دانست و گفت: استان سمنان را به‌واسطه همراهی و همکاری‌های موفق و آمادگی بالا در حوزه پدافندی، همواره به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کشور انتخاب می‌کنیم.

استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: آموزش، یکی از اصول بسیار مهم در پدافند غیرعامل است، لذا باید این امر در سطح مدارس، محله ها و خانواده ها به صورت جدی دنبال شود.

هاشمی از اقدام پدافندی کشور در خنثی‌سازی حمله صهیونیست‌ها تقدیر کرد و افزود: ملاک و معیار ما در حوزه پدافند غیرعامل تاکیدات مقام معظم رهبری است، پدافند غیرعامل، اقدام غیرنظامی و به دنبال کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران است.

وی خاطر نشان کرد: در سطح استان سمنان با توجه به حساسیت های موجود، در حوزه های مختلف و ابعاد و لایه های متعدد پدافند غیرعامل، اقدامات بسیار ارزنده و موفقی تاکنون صورت گرفته است.
وی بیان کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم تا مانور فعالیت خبازی ها با سوخت دوم در شرایط و موارد اضطرار را در سطح استان به مرحله اجرا دربیاوریم.
استاندار سمنان گفت: بحث پایش تصویری و خودمراقبتی از دیگر مواردی است که در حوزه پدافند غیرعامل اهمیت دارد و به صورت جدی در استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503258
  • خبرنگار :