گنجینه‌های خانوادگی

خانواده ایرانی؛ خانواده اقبالی، خیری و لطف الله زاده

عکس: آل رسول - عیسی پور - نصیرایی

ایران به عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به ارزش‌های خانوادگی اهمیت داده است. در سال‌های اخیر، با توجه به نگرانی‌ها در مورد پیری جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد، مقام معظم رهبری به اهمیت فرزندآوری تأکید کرده‌اند. این فرمایشات باعث شده است که برخی خانواده‌ها به سمت داشتن چند فرزند بیشتر تمایل پیدا کنند؛ با این حال هزینه‌های زندگی افزایش یافته و این موضوع می‌تواند فشار مالی زیادی بر خانواده‌ها وارد کند. تأمین نیازهای اولیه برای چند فرزند، از جمله تحصیل، بهداشت و تغذیه، نیازمند برنامه‌ریزی مالی دقیق است.

آقای اقبالی متولد سال ۱۳۵۲ ساکن مشهد است. حاصل ازدواج او با همسرش در سال ۱۳۷۷ چهار فرزند بوده است. محمدجواد اولین فرزند خانواده اقبالی متولد سال ۱۳۸۱، هدیه‌زهرا متولد سال ۱۳۹۵ و ماهان و کیان دو قلوی خانواده اقبالی در سال ۱۳۹۷ متولد شده‌اند.اقبال می گوید پس از تولد دوقلوها، یارانه ماهان و کیان تا مدتی قطع بود. به دفتر مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم که بیت لطف کرده و درخواست ما را پیگیری کرد. ضمن دریافت هدایایی از دفتر مقام معظم رهبری، مشکل قطعی یارانه ماهان و کیان هم برطرف شد.

حسن خیری و سمیرا فلاح، زوج سوادکوهی که در حال حاضر صاحب چهار فرزند هستند، زندگی خود را شیرین و باطراوت توصیف می‌کنند؛ آن‌ها معتقدند کودکان سرمایه‌های واقعیشان هستند و به زندگی معنا داده‌اند.خانواده چهار نفری آقای خیری یک فرزند بنام پرهام و سه قلوی دیگر  بنام پارسا ، پانیدا و پانیسا دارند.

خانواده رسول لطف‌الله‌زاده یک خانواده دهه هفتادی هستند که زندگی‌شان بر محور ارزش‌های سنتی و دینی شکل گرفته است. آقای رسول لطف‌الله‌زاده که یک طلبه متعهد است، به همراه همسرش، چهار فرزند دارند و از جمله خانواده‌های جوان به شمار می‌روند.

در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «جوانی جمعیت و فرزندآوری» گروه عکس ایسنا گزارش‌هایی را از زندگی خانواده‌های پر جمعیت (سه فرزند به بالا) در نقاط مختلف کشور به تصویر کشیده، که در سلسله گزارش‌هایی آن‌ها را مشاهده می‌کنید

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خبری
  • کد خبر: 1403080503256
  • خبرنگار :