پیام رئیس جمهور به مناسبت روز ملی زعفران

رئیس جمهور پیامی به همایش روز ملی زعفران در مشهد منتشر کرد که توسط استاندار خراسان رضوی قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

فعالان محترم حوزه تولید، صنعت و صادرات زعفران با سلام و احترام؛

در دورانی که جهان پرشتاب در مسیر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی گام برمی‌دارد و شعار توسعه پایدار در بستر نوآوری و نواندیشی محقق می‌شود، بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر کشور در جهت تقویت تولید و صادرات ضرورتی انکارناپذیر است.

ایران عزیز با طبیعتی متنوع و غنی همواره مهد پرورش گیاهان ارزشمندی بوده که نقش اساسی در صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند و در این میان زعفران ایران به عنوان طلای سرخ همواره جایگاهی برجسته در بازارهای جهانی داشته است. 

پنجم آبان‌ماه به عنوان روز ملی زعفران مجالی ارزشمند برای تجلیل از دستاوردها و تلاش‌های ماندگار کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول گرانسنگ به شمار می‌آید که همچون نگینی درخشان، تاریخ و فرهنگ ایران عزیزمان را مزین کرده است.

زعفران؛ این طلای سرخ، نه تنها نماد میراث کهن سرزمینمان خصوصاً در خراسان بزرگ است، بلکه سرمایه‌ای ارزشمند برای تقویت اقتصاد کشورمان و درخشش نام ایران در عرصه جهانی به شمار می‌آید.

با نام‌گذاری این روز ملی، گامی بلند در جهت پاسداشت زحمات همه عزیزان در معرفی این محصول ارزشمند و تقویت جایگاه برند زعفران ایران در کارزارهای بین‌المللی برداشته شده است.

بر این باوریم زعفران همانگونه که در طول تاریخ جایگاه برجسته‌ای داشته، امروز نیز می‌تواند با تکیه بر دانش نوین، فناوری‌های پیشرفته و تلاش‌های همدلانه فعالان این حوزه به نقطه اوجی بی‌سابقه دست پیدا کند؛ به همین استناد نیز تاکید داریم که تقویت برند زعفران ایران در بازارهای بین‌المللی نه‌تنها ضامن صیانت از این محصول راهبردی خواهد بود، بلکه موجبات افزایش رقابت‌پذیری کشور در بازار جهانی زعفران را فراهم خواهد نمود.

زعفران ایران باید به جایگاه واقعی خود بازگردد و سهم شایسته‌ای را در بازارهای جهانی از آنِ خود نماید؛ در این راستا از تمامی فعالان زنجیره ارزش زعفران انتظار می‌رود تا با همکاری، همفکری و همگرایی در تولید، ارتقاء ظرفیت فرآوری و اقدامات منتج به صادرات این محصول و از آن مهمتر، معرفی زعفران ایران به بازارهای بین‌المللی پیشگام باشند.

دولت نیز خود را موظف می‌داند تا با حمایت از تولیدکنندگان، فعالان حوزه فرآوری و صادرکنندگان این محصول، زمینه رشد و تعالی بیشتر این صنعت را فراهم آورد.

ضمن گرامیداشت این روز ملی بر همبستگی، نوآوری و تلاش مستمر برای ارتقاء جایگاه زعفران ایران در جهان تاکید نموده و امید داریم که با همدلی و همکاری، آینده‌ای درخشان‌تر برای این محصول ملی در دولت وفاق ملی رقم بخورد.

موفقیت و سربلندی همه شما عزیزان را از درگاه باری تعالی مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503198
  • خبرنگار : 50492