معاون قضایی دادگستری استان خبر داد

سازش در ۱۰ هزار پرونده در خوزستان در دو سال گذشته

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان از سازش در ۱۰ هزار پرونده در استان در دو سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در بازدید از سازمان قضایی نیروهای مسلح که به همراه معاون اجتماعی فراجای استان خوزستان انجام شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف هر سازمان، صیانت از کارکنان خود و پیشگیری از وقوع جرم است که سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به خوبی این تکلیف را به انجام رسانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خط مقدم ولایت و امامت و انسان‌های با صلابتی هستند که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و تا پای جان از این نظام و مردم دفاع می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به بخشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف، گفت: در دو سال گذشته با ایجاد سازش حدود ۱۰ هزار پرونده از طریق شوراهای حل اختلاف استان خوزستان به سازش منتج شد و از ورود این حجم پرونده به دادگستری پیشگیری شد.

وی همچنین برای انعقاد تفاهم‌نامه میان مرکز توسعه حل اختلاف و سازمان نیروهای مسلح استان اعلام آمادگی کرد.

محمد آقاجری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خوزستان نیز گفت: متنفذان و معتمدان شوراهای حل اختلاف به واسطه ایجاد تراضی میان طرفین، نزد خداوند و ملت عزت خاصی دارند.

وی افزود: خوزستان، استان ویژه‌ای است که به واسطه حوادث و وقایع، در حافظه تاریخ باقی است. خوزستان همواره مورد هجمه‌های دشمنان قرار داشته است و از همین رو خدمت در این استان، توفیق مضاعف است. شناسایی آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن با استفاده از ظرفیت قوانین و ترویج آداب اسلامی، از اقدامات این سازمان در صیانت از نیروهای خدوم و فداکار مسلح استان است.

آقاجاری گفت: این سازمان در راستای صیانت از نیروهای خود و نیز خدمت به این سربازان وفادار نظام، آماده همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان ‌است.

سرهنگ عبداللهی معاون اجتماعی فراجای استان خوزستان نیز در این دیدار گفت: صلح و سازش مقدم بر اقدام انتظامی و رسیدگی قضایی است و با همین رویکرد در ۲۵ کلانتری استان تاکنون واحدهای صلح راه‌اندازی شده است.

در این دیدار که کارشناسان هر سه نهاد حضور داشتند، در خصوص مسائل اجتماعی استان و راهکارهای پیشگیری و رفع آن، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080503181
  • خبرنگار :