یزد روی مدار صفر درجه

هواشناسی یزد در حالی کمینه دمای صبح امروز را صفر درجه مربوط به ایستگاه بیداخوید اعلام کرد که بنا بر پیش‌بینی‌ها در این هفته کاهش محسوس‌تر دما و نزول آن به زیر صفر درجه در مناطق کوهستانی استان را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی استان برای امروز تا دوشنبه هفته جاری، گاهی وزش باد به‌ نسبت شدید با احتمال بارش پراکنده که در ارتفاعات با احتمال برف هماره است، پیش بینی کرد.

همچنین براساس این گزارش، صبح روزهای دوشنبه تا پایان هفته، کاهش محسوس دما رخ داده و وقوع دماهای صفر و زیر صفر برای مناطق کوهستانی و سردسیر استان پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام هواشناسی، کمینه دمای صبح امروز استان مربوط به بیداخوید در شهرستان تفت با دمای صفر درجه بوده و بیشینه دذمای شبانه روز گذشته نیز از بافق با دمای ۲۶ درجه گزارش شده است.

دمای شهر یزد نیز طی این مدت بین ۹ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده است ولی پیش‌بینی‌ها کاهش آن تا ۶ درجه سانتیگراد تا اواسط هفته را نشان می‌دهد.

بنا بر آخرین آمارها از مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان یزد از سیستم بارشی در سل آبی جاری، بیشترین بارش‌های استان به ترتیب مربوط به کرخنگان به میزان ۷۵.۵ میلی‌متر، چنارناز ۶۱.۵، بختیاری ۴۴، علی آباد  ۳۸.۴، منشاد ۳۸، سلطانب سانیج ۳۱.۷،   ده بالا (آمحسن) ۳۰ و دره زرشک ۲۸.۵ و البته کمترین آن در شهر یزد به میزان میانگین کمتر از یک میلیمتر ثبت شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080503172
  • خبرنگار : 50214