استاندار:

سهم بخش خصوصی در توسعه لرستان بیشتر شود

استاندار لرستان گفت: سهم بخش خصوصی در توسعه استان بیشتر شود.

سید سعید شاهرخی امروز در جلسه بررسی حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه تحقق اهداف سند جهش توسعه و جذب سرمایه‌گذار مبنای ارزیابی مدیران است، اظهار کرد: سازمان مدیریت را پیشانی و پیش‌برنده کار در استان می‌دانم. هدف ما توسعه استان و برداشتن کاری از روی دوش مردم است.

وی افزود: با توجه به شناختم از استان، به دنبال این هستم که با تجاربی که دارم، کار را در استان متفاوت از گذشته جلو ببریم. مدیریت علم و هنر است و لازمه توسعه در استان، کار شبانه‌روزی است و مبنای تلاش ما همین است.

شاهرخی تاکید کرد: حرکت بر مبنای برنامه را در مدیریت مد نظر دارم و به هیچ عنوان موافق کارهای روزمره و بدون برنامه نیستم.

استاندار لرستان عنوان کرد: جلسات شورای برنامه‌ریزی استان با دستورکارهای متناسب و دقیق و در راستای جهش توسعه در استان باشد.

وی تصریح کرد: کارگروه‌های ذیل برنامه‌ریزی که اهمیت بالایی دارند باید مورد توجه قرار گیرند. مهم‌تر این است که مصوبات پیگیری و اجرا شود و نظارت مستمر بر اجرا وجود داشته باشد.

شاهرخی تاکید کرد: باید توجه بیشتری به بخش خصوصی و سهم آن در توسعه استان داشته باشیم. باید بخش خصوصی را در پروژه‌های استان دخیل کرده و از ظرفیت بالای آن‌ها استفاده کنیم و وظیفه داریم بستر را برای این موضوع فراهم کنیم.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های مهم مانند سد معشوره، گفت: باید از ظرفیت‌ها برای تکمیل این پروژه مهم استفاده کنیم.

شاهرخی گفت: سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان لرستان را باید سریع آماده کنیم و پس از آن بر مبنای آن در مسیر توسعه حرکت کنیم. در این سند سهم هر بخش به صورت دقیق برای توسعه مشخص خواهد بود.

وی افزود: باید در حوزه کشاورزی استان انقلاب کنیم و کشت‌های گلخانه‌ای را با برنامه‌ریزی گسترش و چند برابر دهیم. با تشکیل تعاونی‌ها از ظرفیت دانش‌آموخته‌های کشاورزی برای توسعه این بخش استفاده کنیم.

استاندار لرستان تاکید کرد: زمان برای ما خیلی مهم است و نباید زمان را هدر دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید تعهد دهند و اعلام کنند برنامه آن‌ها برای جهش در توسعه چیست و چگونه کار را جلو خواهند برد؛ میثاق من با مدیران این است و اگر در اجرای برنامه‌های توسعه مدیری نتواند کار کند با وی ادامه کار نخواهیم داد.

شاهرخی افزود: از امروز باید برای بخش‌های مختلف برنامه عملیاتی داشته باشیم و شرط ادامه کار من با مدیران داشتن برنامه عملیاتی و اجرای آن است.

وی تصریح کرد: افزایش چند برابری سهم کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای در لرستان با برنامه‌ریزی، شدنی و امکان‌پذیر است به شرط اینکه مدیریت آب و خاک و برنامه‌ریزی درست داشته باشیم.

استاندار گفت: با مدیران تفاهم‌نامه جهش تولید و اشتغال می‌بندیم و و معتقدیم نباید روال تکراری پیش برود، با مدیرانی هم که بر مبنای تفاهم جهش توسعه حرکت نکنند کار نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: کار باید هدفمند پیش برود و پروژه‌های مهم که سال‌هاست مانده باید تعیین تکلیف شوند.

استاندار خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سهم شهرستان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید مشخص شود و سهم مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط نیز به همین شکل برای جذب سرمایه‌گذار مشخص شود تا بر آن اساس ارزیابی از مدیران داشته باشیم.

در این جلسه رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی از وضعیت استان در حوزه مربوطه به استاندار ارائه دادند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080503168
  • خبرنگار : 50176