رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر:

پیگیری تشکیل انجمن اهل قلم در ابهر هستیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: با توجه به نبود انجمن اهل قلم پیگیر راه‌اندازی این انجمن در شهرستان هستیم.

ایرج داودبیگی امروز (شنبه ۵ آبان ماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه خبر شهرستان ابهر، با بیان اینکه همه تلاشمان بر این است که با سایر انجمن‌ها نیز نشست هم‌اندیشی برگزار شود، اظهار کرد: این نشست‌ها در طول سال تداوم خواهد داشت تا از نظرات ارزشمند صاحب‌نظران در حوزه فرهنگ و هنر و مسایل مربوط به رسانه برای حل مشکلات استفاده شود.

وی با بیان اینکه درست است رسانه‌ها و به ویژه خبرنگاران جزیی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: با این حال سایر مدیران نیز نباید در حل مشکلات خبرنگاران کوتاهی کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر با تاکید بر اینکه انسجام داشتن و اتحاد بین خبرنگاران از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود، اذعان کرد: داشتن انسجام باعث درخشش فعالیت‌های رسانه خواهد شد در غیر این صورت از اهداف پیش رو دور خواهیم شد.

او با بیان اینکه صداقت در خبر از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی خبرنگاران قرار گیرد، تصریح کرد: ثمره نداشتن صداقت در خبر تشویش اذهان عمومی است که این موضوع می‌تواند جامعه را ملتهب کند.

وی با تاکید بر این موضوع که خبرنگار باید صدای مردم بوده و مطالبات آنها را منعکس کنند، ادامه داد: اصل مطالبه‌گری در خبر نباید فراموش شود و خبرنگاران باید تلاش کنند همواره طرف مردم باشنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر با اشاره به فعالیت برخی از کانال‌های خبری بدون مجوز در شهرستان، اذعان کرد: از صاحبان کانال‌های خبری که در پلتفرم‌های ایرانی فعالیت دارند طبق ضوابط تعیین شده نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند اما برای شبکه‌های مجازی فیلتر شده نمی‌توان مجوز صادر کرد.

او از فقدان انجمن قلم در شهرستان ابهر خبر داد و متذکر شد: با توجه به اینکه ابهر ظرفیت‌های خوبی در این حوزه دارد پیگیر به سرانجام رسیدن تشکیل انجمن اهل قلم در شهرستان هستیم.

داوودبیگی با توضیح این مطلب که تعدد انجمن‌ها خوب است اما در کنار این موصوع باید به کیفیت توجه شود، تصریح کرد: تعدد انجمن‌ها در کنار توجه به کیفیت در نهایت منجر به پویایی فرهنگ و هنر می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه و پاسداشت فعالان این عرصه، خاطرنشان کرد: در همین راستا به زودی آیین بزرگداشت هفت نفر از اساتید فرهنگ‌ و هنر در ابهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080503135
  • خبرنگار : 50163