یک فلوشیپ ام اس مطرح کرد:

در همدان هیچ کمبودی در داروهای بیماران «ام اس» وجود ندارد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین با تأکید بر سطح بالای خدمات درمانی در استان همدان، گفت: بیش از ۹۰ درصد اقدامات درمانی و دارویی بیماران مبتلا به ام‌اس در بیمارستان بعثت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر مسعود غیاثیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: ام‌اس یکی از شناخته‌شده‌ترین بیماری‌های خودایمنی است که در اثر حمله سیستم ایمنی به اعصاب ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد، اما با استفاده از روش‌های درمانی متنوع می‌توان علائم آن را بهبود بخشید، اظهار کرد: سطح دسترسی به خدمات دارویی و درمانی در همدان بی‌نظیر است. در واقع در هیچ نقطه‌ای از جهان نمی‌توان به این سطح از خدمات دست‌یافت.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سوال ایسنا درباره تأثیر بیماری ام‌اس بر ازدواج، تحصیل و اشتغال بیماران، بیان کرد: هیچ تداخلی بین بیماری ام‌اس و این فعالیت‌ها وجود ندارد و بیماران می‌توانند همانند دیگر افراد برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

 وی در ادامه با اشاره به عدم نقش وراثت در ابتلا به ام‌اس، گفت: نمی‌توان گفت که اگر فردی به ام‌اس مبتلا باشد، حتماً فرزند او نیز به این بیماری دچار خواهد شد، اما این افراد باید تحت‌نظر پزشک باشند و داروهای لازم را مصرف کنند.

استفاده خودسرانه از گیاهان دارویی برای درمان این بیماری توصیه نمی‌شود

وی با اشاره به تأمین داروی مورد نیاز بیماران در استان، افزود: در استان همدان هیچ کمبودی در خصوص داروهای بیماران ام‌اس وجود ندارد و داروها هر ماه به‌صورت کامل به درب منزل بیماران تحویل داده می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ ام‌اس خاطرنشان کرد: ایران یکی از معدود کشورهاییست که این داروها را تولید می‌کند و هیچ تفاوتی بین داروی ایرانی و خارجی برای بیماران ام‌اس وجود ندارد.

دکتر غیاثیان به اثرات مثبت زعفران بر بهبود علائم بیماری ام‌اس اشاره و تأکید کرد: استفاده خودسرانه از گیاهان دارویی برای درمان این بیماری توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080503119
  • خبرنگار : 50980