ملت‌های عربی یک صدا علیه رژیم صهیونیستی

در سایه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه، روز جمعه در تعدادی از شهرهای کشورهای اردن، یمن، سوریه و مراکش تظاهراتی در حمایت از فلسطینیان و ساکنان نوار غزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هزاران تن از شهروندان اردنی در امان، پایتخت اردن تظاهراتی برپا کرده و خواستار توقف تجاوزات علیه غزه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی از جمله اردوگاه جبالیا شدند.

براساس نوشته روزنامه القدس العربی، هزاران تن از شهروندان اردنی روز جمعه در مقابل مسجد «الحسینی» تحت عنوان «جمعه خشم» تجمع کرده و بر لزوم توقف توافق صلح میان این کشور و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ تاکید کردند.

تظاهرات حامیان فلسطین

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی در راستای حمایت از فلسطین و شعارهایی علیه اشغالگران و جنایت‌های مداوم آنها از زمان آغاز تجاوزاتش علیه نوار غزه نوشته شده بود.

تظاهرات حامیان فلسطین

اردن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شاهد تظاهرات و تجمع‌های اعتراض‌آمیز و فعالیت‌هایی در راستای حمایت از ملت فلسطین و آرمان‌های آن بوده است.

از سوی دیگر، تظاهراتی در میدان «السبعین» در صنعاء پایتخت یمن تحت شعار «جمعه خشم» برگزار شد.

رسانه‌های محلی ویدیوهایی را منتشر کردند که در آن شهروندان یمنی تجاوزات ادامه‌دار رژیم اشغالگر علیه نوار غزه و لبنان را محکوم می‌کردند.

معترضان یمنی، با در دست داشتن پرچم‌های فلسطینی، لبنانی و یمنی، شعارهایی را در راستای حمایت از مقاومت و مردم فلسطین و لبنان سردادند.

معترضان شعارهایی همچون «جمعه خشم برای پیروزی غزه» و «موضع موثر شما واجب است» سر دادند.

شهروندان یمنی به سمت میادین عمومی به‌ویژه میدان «السبعین» آمده و هر جمعه همبستگی خود را با ملت فلسطین در نوار غزه اعلام می‌کنند.

در همین رابطه، شهروندان مراکشی نیز تظاهرات گسترده‌ای را در شماری از شهرها ازجمله شهرهای «اکادیر»، «ابی الجعد» و «ورزازات» برپا کردند و مخالفت خود را با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعلام کردند.

شهروندان تونسی عصر جمعه در راستای حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات علیه غزه و تنش‌های گسترده در مناطق شمالی این باریکه از جمله اردوگاه جبالیا تظاهرات کردند.

این تظاهرات از میدان الجمهوریه به سمت خیابان حبیب بورقیبه آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات جنایت‌های ادامه‌دار در حق ملت فلسطین در نوار غزه و همچنین سکوت کشورهای عربی در قبال این جنایت را محکوم کردند.

آنها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین شعارهایی را در مخالفت خود با حمایت مداوم برخی از کشورهای غربی از اشغالگران صهیونیست درسایه جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهایی از قبیل «آمریکا سر مار»، «فرانسه استعمارگر» و «فرانسه و آمریکا شریک تجاوزات هستند» سر دادند و تصاویری از یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به همراه داشتند.

شهروندان سوری نیز در شهر «بنش» واقع در استان ادلب راهپیمایی در همبستگی با غزه و همبستگی با جنگ نسل‌کشی برپا کردند.

از سوی دیگر، شهروندان فلسطینی در غزه و مناطق مختلف کرانه باختری از جمله شهر طولکرم، نابلس، رام‌الله و الخلیل در محکومیت کشتار اشغالگران علیه نوار غزه و لبنان ظهر جمعه راهپمایی خشم برپا کردند.

شهروندان فلسطینی با تجمع در شهر طولکرم پرچم‌های جنبش حماس را در دست گرفته و خواستار انتقام‌جویی از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شدند.

تظاهرات حامیان فلسطین

راهپیمایی دیگری نیز از مسجد النصر در شهر نابلس در حمایت از غزه و محکومیت کشتار اشغالگران در شمال نوار غزه به ویژه اردوگاه جبالیا که در معرض جنایت پاکسازی نژادی توسط اشغالگران شدند.

شرکت‌کنندگان در راهپمایی در شهر الخلیل نیز حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

در شهر رام‌الله نیز فلسطینیان کشتار در غزه و لبنان را محکوم و خواستار تشدید مقابله با اشغالگران صهیونیست شدند.

جنبش حماس در جمعه ۱۱ اکتبر خواستار برگزاری راهپیمایی تحت عنوان «جمعه خشم» شده بود که در اکثر کشورهای جهان برپا شد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080503118
  • خبرنگار : 71588