بنیاد نخبگان بر لفظ «ملی» تاکید دارد/استعدادهای برتر را در هر گروه و دسته‌ای حمایت می‌کنیم

قائم مقام بنباد ملی نخبگان گفت: در بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لفظ «ملی» ماموریت ملی داریم تا استعدادهای برتر و نخبگان کشور را در هر گروه و دسته‌ای به خوبی شناسایی و به صورت معناداری از آنها حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، سعید خدایگان در مراسم استقبال از نودانشجویان ۱۴۰۳ و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی فرشتگان که در محل این دانشگاه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی و تبریک به ورودی‌ها و نودانش‌آموخته‌های دانشگاه بین‌الملل فرشتگان از تلاش‌های علی مقداری، مؤسس این دانشگاه تقدیر کرد و گفت: اگر مرحوم جبار باغچه‌بان مؤسس اولین مدرسه ناشنوایان ایران بود، استاد مقداری نخستین و تنها مؤسس دانشگاه ویژه ناشنوایان در کشور است.

خدایگان با بیان اینکه دکتر مقداری همواره منشأ اثر بوده و کارهای ماندگاری در عرصه آموزش عالی کشور بر جای گذاشته است، گفت: وی در هر سمتی که حضور داشته، با خلاقیت و ابتکار و پیگیری منشأ آثار ماندگاری خصوصا برای جامعه آموزش عالی کشور و فضای نخبگانی کشور داشتند. من از ایشان به پاس تمام زحماتی که برای ارتقای آموزش خصوصا برای ارتقای سطح آموزش عالی کشیده‌اند، صمیمانه سپاسگزارم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خطاب به نو ورودان ادامه داد: عزیزان، ناشنوایی ناتوانی نیست! در تاریخ مشاهیر بزرگی ناشنوا بودند، به عنوان مثال هلن کلر، نویسنده بزرگ یکی از این مشاهیر است که علاوه بر ناشنوایی نابینا هم بوده است، ولی هیچ کدام از این دو موضوع مانع شکوفایی ایشان نشد.

وی بیان کرد: هلن کلر جمله معروفی دارد و می‌گوید اگر قرار بود از بین دو موهبت بینایی و شنوایی یک موهبت به من اعطا شود، ترجیح می دادم شنوایی داشته باشم، زیرا با داشتن شنوایی آسان‌تر یاد می گرفتم! همین موضوع نشان‌دهنده این است دانشگاه بین‌الملل فرشتگان چه رسالت بزرگی در آموزش عالی ناشنوایان بر دوش دارد.

خدایگان با بیان اینکه از مشاهیر دیگر توماس ادیسون یکی از مخترعین برتر تمام دوران است که در نوجوانی ۸۰ درصد از شنوایی خود را از دست داد، ولی این مسئله مانع رشد و بروز نخبگی او نشد، گفت: جالب است بدانید که بتهوون یکی از نوابغ موسیقی در ۲۸ یا ۲۸ سالگی دچار ناشنوایی می‌شود، ولی این عشق به کار، موجب می شود روحیه خود را نبازد و خالق برترین آثار موسیقی جهان شود. پس ناشنوایی ناتوانی نیست، دیگران توانستند، شما هم می‌توانید.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان با اشاره به اینکه ما در بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لفظ «ملی» ماموریت ملی داریم تا استعدادهای برتر و نخبگان کشور را در هر گروه و دسته ای به خوبی شناسایی و به صورت معناداری از آنها حمایت کنیم، گفت: امیدوارم شما دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه فرشتگان با تلاش و خودباوری از برگزیدگان برتر طرح های بنیاد ملی نخبگان باشید. سکوت می کنم و عشق در دلم جاریست/ که این شگفت ترین نوع خویشتن داری ست/ رهاکن آنچه شنیده ای و دیده ای، هرچیز/ به جز من و تو و عشق من و تو تکراریست.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی فرشتگان در سال ۱۳۹۸  به پیشنهاد علی مقداری و در دوران مدیریت محمد مهدی طهرانچی (ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی) با هدف خدمت رسانی به افراد جامعه با نیازهای ویژه و با محوریت افراد ناشنوا و کم شنوا تاسیس شد.

این واحد در حال حاضر با ۲۳ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال فعالیت است.

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403080503091
  • خبرنگار :