انجام ۱۶۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای شهمیرزاد/ ارتفاع ۴۰ سانتیمتری برف در گردنه چاشم +فیلم

​​​​​​​رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهدیشهر (شهمیرزاد) از انجام بیش از ۱۶۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای این شهرستان خبر داد.

امید اسماعیلی ۵ آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش برف و باران در محورهای شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: در جریان بارش برف در اکثر محورهای این شهرستان عملیات برف‌روبی در بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی شهرستان انجام شد.
وی همچنین از برف‌روبی در بیش از ۵۵ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی شهرستان خبر داد و افزود: عملیات برف‌روبی در برخی محورهای روستایی و فرعی در بخش شهمیرزاد همچنان ادامه دارد.
وی افزود: همچنین با توجه به همزمانی این بارش‌ها با فصل کوچ عشایر، به چهار گله از عشایر که راهی مناطق قشلاقی بودند نیز امدادرسانی و راه های ایل رو و عشایری برای آنها بازگشایی شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهدیشهر(شهمیرزاد) با بیان اینکه بارندگی ها تا حوالی ساعت ۲۳شب گذشته به صورت باران بود افزود: بعد از ساعت ۲۳ بارش‌ برف در همه محورهای شهرستان مهدیشهر به جز محور اصلی سمنان-مهدیشهر-شهمیرزاد آغاز شد که همکاران راهداری با استقرار در همه محورها ضمن ایمن سازی محور، به افراد گرفتار امدادرسانی کردند.
وی با اشاره به بارش برف در همه مناطق بخش شهمیرزاد تصریح کرد: ارتفاع برف در برخی مناطق همچون گردنه چاشم از مرز ۴۰ سانتیمتر نیز عبور کرده بود.
اسماعیلی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی محورها و راه های روستایی باعث انسداد موقت راه ها شد افزود: بلافاصله همکاران راهداری با حضور در این محورها، همه مسیرها را باز کردند.
وی افزود: در حال حاضر همه محورهای شهرستان مهدیشهر باز است و تردد در همه آنها به صورت روان، جریان دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهدیشهر(شهمیرزاد) از انجام عملیات شن و نمک‌پاشی در محورهای شهرستان خبر داد و گفت: طی دو روز اخیر سه مرحله در همه محورهای برفگیر عملیات ایمن سازی و بیش از ۲۰۰ تن نمک‌پاشی انجام شده است.
وی از امدادرسانی به ۱۵ خودروی گرفتار در برف شب گذشته در محور چاشم - خطیرکوه-مازندران خبر داد و اظهار کرد: همچنین در محور شهمیرزاد- فولادمحله -کیاسر نیز به پنج خودروی گرفتار امدادرسانی انجام شد.

انجام عملیات برف روبی توسط راهداران
 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503081
  • خبرنگار : 50233