روند ریزشی قیمت ارز در بازار با حمله بی‌خردانه و ناموفق رژیم صهیونیستی 

یک نماینده مجلس با اشاره به عقبگرد دلار به کانال ۶۶ هزار تومان بعد از حمله بی خردانه و ناموفق رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: پس از این اتفاق که به اذعان خود اسرائیلی‌ها بسیار ناامیدکننده بود، با افت ارزش تتر، روند ریزشی قیمت ارز در بازار ایران نیز آغاز شد. 

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس در گفتگو با ایسنا با اشاره به اتفاق دیشب و پاسخ قاطع پدافند هوایی ایران و عقبگرد دلار به کانال ۶۶ هزار تومان  گفت: براساس بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور، تنها خسارات محدودی وارد شده و این توان دفاعی کشور بسیار ارزشمند است.

وی گفت: پس از این اتفاق که به اذعان خود اسرائیلی‌ها بسیار ناامیدکننده بود، با افت ارزش تتر، روند ریزشی قیمت ارز در بازار ایران نیز آغاز شد. 

سنگدوینی تصریح کرد: افزایش بی‌سابقه قیمت طلای جهانی متاثر از اتفاقات مختلف اقتصادی و سیاسی در دنیا و منطقه است که طبیعتا بر قیمت‌ داخلی طلا نیز تاثیر می‌گذارد و این در حالی است که با کاهش ارزش اونس جهانی، امکان افت بیشتر نرخ دلار نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته میزان رشد طلای جهانی ۴۰ درصد بوده است، تصریح کرد: این افزایش قیمت اونس جهانی بی‌سابقه بوده است و بر همه اقتصادها در دنیا اثر خواهد داشت و فقط مختص ایران نیست. 

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار کرد: تجربه یک سال گذشته نشان داده که بازار طلا و ارز ما توانسته در برابر تلاطم‌های اقتصادی سیاسی- امنیتی در سطح بین المللی مقاومت داشته باشد که در حال حاضر نیز باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین اتفاقات امنیتی در سطح منطقه باز هم شاهد ایستادگی و مقاومت بازار طلا و ارز در برابر این تلاطم ها بوده‌ایم به نحوی که شاهد افت قیمت دلار در بازار تا کانال ۶۶ هزار تومان هستیم. 

وی افزود: ما در یک سال گذشته بزرگترین و بیشترین اتفاقات سیاسی-امنیتی را در سطح منطقه داشتیم که در دهه‌های گذشته نظیر آن را شاهد نبوده‌ایم اما با سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی، حداقل نوسانات را در بازارها شاهد بودیم.

سنگدوینی تاکید کرد: به تازگی نیز بانک مرکزی اطلاعیه جدیدی درباره عرضه و تولید سکه با تاریخ هر سال منتشر کرد که باعث کاهش قیمت سکه در بازار و کوچک شدن حباب آن شد. همچنین امروز نیز اعلام کرد که در راستای مدیریت بازار، عرضه یک میلیون سکه بهار آزادی در قطعات ربع، نیم و تمام توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: تلاش بانک مرکزی برای ساماندهی بازار طلا و ارز همچنان ادامه دارد و تاثیر خود را بر قیمت‌ها خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403080503073
  • خبرنگار : 71983