عکس‌های یادگاری، شکارچی متخلف را به دام انداخت

با هماهنگی مقام قضایی شهرستان قیر و کارزین و طی بازرسی از منزل شکارچی حرفه‌ای یک قبضه سلاح شکاری در منزل وی کشف شد، به درخواست اداره محیط زیست شهرستان و هماهنگی با مقام قضایی با بررسی گوشی موبایل این شکارچی متخلف ابعاد تازه‌ای از تخلفات شکار گشوده شد.

عباس قائدی امروز، ۵ آبان با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی گوشی این شکارچی متخلف مشخص شد، متهم از سالیان قبل تاکنون تصاویر شکار پرندگان و حیوانات وحشی را در گوشی ذخیره کرده و سابقه طولانی در این کار دارد.

وی ادامه داد: تصاویر گویای آن بود که این شکارچی متخلف مبادرت به شکار ۶۹ کبک و ۲۸ تیهو، یک خرگوش، ۳ روباه، ۲ تشی ، ۲ مرغابی و تعدادی دیگر از گونه‌های حیات وحش کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین اضافه کرد: متهم با تشکل پرونده و مجوز قضایی دستگیر شد و هم اکنون در زندان بسر می‌برد، محیط زیست علیه نامبرده اعلام جرم کرد و درخواست مبلغ یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۳۳ هزار ریال جریمه در پرونده ثبت شده است. این خسارت به منظور ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست توسط کارشناس حقوقی تعیین شده تا متهم به حساب سازمان محیط زیست واریز کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، قائدی همچنین با تقدیر از مقام قضایی گفت: از مقام قضایی در خواست شده تا ۳ قبصه سلاح دیگر که در تصاویر معلوم است از نامبرده گرفته شود و به اداره محیط زیست شهرستان قیر و کارزین تحویل شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503047
  • خبرنگار :