کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در شمال سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس پلیس راه و توقیفات به همراه توسعه شبکه بزرگراهی سبب کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در ۶ ماهه نخست سالجاری در شمال این استان شده است.

سرهنگ مهدی خمر در گفت وگو با ایسنا، با قدردانی از تدابیر و حمایت های استاندار و سردار فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر علاوه بر افزایش خودروهای نامحسوس  و گشت‌های پلیس  و توقیفات راه توسعه زیر ساخت ها نظیر بزرگراه نقش مهمی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از عمده‌ترین علل تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان تصادفات رخ به رخ است که توسعه بی سابقه شاخص برخورداری از بزرگراه و راههای استاندارد در این خطه در سالهای اخیر توانسته ضمن توسعه و رونق اقتصادی با افزایش ترانزیت سبب فراهم شدن زمینه سفر ایمن برای کاربران جاده ای شود.

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا شاهد کاهش ۱۰۱ نفری فوتی برابر با ۲۴ درصدی تلفات جانی و ۲۶۹ نفری مجروحان برابر با ۱۶ درصدی مجروح تصادفات جاده ای در این مدت در محدوده فعالیت پلیس راه شمال استان هستیم که گامی ارزنده در حفظ جان هموطنان گرامی بشمار می رود.

سرهنگ خمر کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در ورودی شهرها شمال سیستان و بلوچستان را در سالجاری بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه رانندگانی که پس از طی مسافت‌های طولانی به ورودی شهرها نزدیک می‌شوند، معمولاً دچار خستگی جسمی و ذهنی هستند. این خستگی باعث کاهش تمرکز و دقت شده و احتمال وقوع تصادف را افزایش می یابد با مجموعه اقدامات پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی شاهد کاهش تصادفات در این محدوده مهم و حساس نیز هستیم.

وی همچنین از تلاش راهداران در کاهش نقاط حادثه خیز و شهروندان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد و گفت: مهمترین دغدغه پلیس راه حفظ سلامتی مردم در جاده ها بوده و در این راه به هیچ وجه کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

خمر با بیان اینکـه بهترین نوع همکاری با ماموران پلیس راه، رعایت دقیق مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی است، خاطرنشان کرد: برای سلامتی و حفظ جان مردم و ایمنی راهها، نیروهای پلیس راه در طول شبانه روز به صورت آماده باش کامل بوده و جاده ها را به طور محسوس و نامحسوس زیر نظر و کنترل دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080503043
  • خبرنگار :