مقابله با آفت ارس‌واش در جنگل‌های طارم

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: امسال به‌موقع از وجود آفت ارس‌واش اطلاع یافتیم و پایش‌ها در مناطق صعب‌العبور انجام شد.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره مبارزه با آفت ارس‌واش در جنگل‌های شهرستان طارم، اظهار کرد: در شهرستان طارم ۳۸ هزار هکتار جنگل وجود دارد که این جنگل‌ها هر ساله از بابت وجود آفت ارس‌واش پایش می‌شود، که در حال حاضر ۲۸ هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان پایش شده است.

وی افزود: تاکنون در ۸۵۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان طارم مبارزه مکانیکی با انگل ارس‌واش صورت گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان طارم دارای آفت ارس‌واش است و با تامین اعتبار صورت گرفته در یک ماه آینده مبارزه انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه احیای جنگل نیز بحث مهمی است و از بین رفتن آفت‌ها موجب احیا و گسترش جنگل‌ها می‌شود، ادامه داد: عدم مبارزه با آفت ارس‌واش موجب خشک شدن درختان می‌شود. در سال‌جاری نیز به موقع از وجود آفت ارس‌واش اطلاع یافته و پایش‌ها را در مناطق صعب‌العبور نیز انجام شد.

او با بیان اینکه در سال آینده یک پایش سراسری برای آفت ارس واش انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: انگل ارس‌واش از برگ درختان ارس مشخص می‌شود؛ در همین راستا از دامداران و گردشگران تقاضا داریم در صورت مشاهده انگل ارس‌واش به اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع دهند تا مبارزه با آفت صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080503036
  • خبرنگار : 50295