آموزش ایمنی تردد به ۳۰۰۰ دانش‌آموز قزوینی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از آموزش ایمنی به بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز در ۴۰ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های این استان برای ارتقاء ایمنی تردد در سال جاری خبر داد.

آرمین زلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده به هنگام تردد از خیابان محسوب می‌شوند و حوادث ناشی از تردد در بین این اقشار کم نیست، لذا آموزش ایمنی تردد با هدف فرهنگ‌سازی ایمنی برای ۴۰ مدرسه واقع در حاشیه راه استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با همکاری آموزش‌وپرورش، این آموزش‌ها شامل آموزش تردد ایمن در مجاورت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان، همراه با روش‌های نوین و با زبان هنر و نمایش و موسیقی مفاهیم مهم ایمنی و ترافیک به دانش آموزان در قالب آموزش حضوری و عملی منتقل می‌شود. در کنار آموزش‌ها توزیع اقلام آموزشی شامل کیف و کتابچه ایمنی و نوشت‌افزار تشویقی به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.

این مسئول بیان کرد:  آموزش‌ها به‌طور مستمر و بر اساس سرفصل‌های مشخص شامل اصول عبور ایمن از خیابان در روز و شب، فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، مفاهیم چراغ راهنمایی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به زبان طنز و هنر برای دانش‌آموزان تشریح می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی و ترافیک از سنین پایین تأثیر قابل‌توجهی در آگاهی بخشی نسبت به فرهنگ ایمنی و ترافیک دارد و کودکان با یادگیری اصول ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به شهروندانی آگاه‌تر و مسئولیت‌پذیر تبدیل می‌شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: آموزش ایمنی به دانش‌آموزان، والدین و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و کودکان به‌عنوان پیام‌آوران ایمنی در خانه و محله می‌توانند این مفاهیم را به سایر اقشار از جمله دوستان خود نیز منتقل کنند.

زلالی در پایان اظهار کرد: فرهنگ ترافیک در هر جامعه یکی از نمودهای رفتاری افراد است، لذا با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمرکز خود را بر روی کاهش تصادفات با تکیه‌بر آموزش دانش‌آموزان گذاشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403080503035
  • خبرنگار : 50560