برگزاری نشست «بلوچستان و پژوهش‌های انسان‌شناسی»

نشست نقد و بررسی «بلوچستان و پژوهش‌های انسان‌شناسی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، «بلوچستان و پژوهش‌های انسان‌شناسی» عنوان نشست نقد و بررسی مجموعۀ ۲۲ جلدی «پژوهش‌های ایران فرهنگی ویژه بلوچستان» به سرپرستی علمی محسن شهرنازدار انسان‌شناس و پژوهشگر مطالعات قومی است که توسط مؤسسۀ آبی پارسی و با همکاری انجمن انسان‌شناسی ایران دوشنبه هفتم آبان‌، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور ناصر فکوهی، انسان‌شناس و استاد بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، سیدمنصور سیدسجادی، باستان‌شناس و عضو مؤسسه ایتالیایی مطالعات مدیترانه و مشرق (ایزمئو)؛، جبار رحمانی، انسان‌شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی و با حضور دبیر علمی مجموعه، در پژوهشکدۀ مطالعات پیشرفتۀ خاورمیانه واقع در بلوار کشاورز، خیابان نادری، پلاک ۸ برگزار خواهد شد.

پژوهش‌های ایران فرهنگی یک پروژهٔ مطالعاتی در حوزۀ ایران‌شناسی است که بخش اول آن به منطقه بلوچستان و قوم بلوچ اختصاص دارد و در قالب بیست و دو جلد کتاب توسط موسسۀ آبی پارسی انتشار یافته است. این مجموعه زیر نظر محسن شهرنازدار در چندین بخش شامل مطالعات انسان‌شناختی و فرهنگی، مطالعات تاریخی، اسناد، نسخ خطی و سفرنامه‌های ایرانی و غیر ایرانی تدوین شده و به جنبه‌های مختلف تاریخ و فرهنگ قوم بلوچ پرداخته است. پژوهش‌های ایران فرهنگی ویژه بلوچستان را می‌توان وسیع‌ترین پروژۀ مطالعاتی درباره یک حوزۀ قومی در ایران دانست که تاکنون منتشر شده است.

 انتهای پیام 

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403080503010
  • خبرنگار : 71573