امسال برای چند دانش آموخته گیلانی شغل ایجاد می‌شود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از هدفگذاری ایجاد ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل برای دانش آموختگان استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۸ درصد این هدفگذاری تاکنون محقق شده است.

سیاوش آقاجانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تدوین نظام نامه توسعه مهارت و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ با ابتکار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، اظهار کرد: هدف از تدوین این نظام نامه ضرورت توجه به مهارت و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان از سوی وزارت کشور است.

وی تعهد اشتغال استان گیلان در سال جاری را ۲۹ هزار و ۹۷۶ شغل دانست و افزود: به دنبال ایجاد ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل به طور اخص برای دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان فارغ التحصیلان مشمول این نظام نامه را فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاتر از مقطع تحصیلی کارشناسی دانست و تصریح کرد: این نظام نامه باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب برسد.

آقاجانی ایجاد حداقل ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل جدید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مقطع کارشناسی و بالاتر در سال ۱۴۰۳ در استان با برش دستگاهی و شهرستانی، تمرکز و اولویت بخشی فرایندها و رویکردهای داخلی دستگاه های سیاستگذار، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و بانک های استان در جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به تقویت و ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی و اشتغال پذیری و کارآفرینی را از جمله اهداف این نظام نامه دانست.

وی با بیان اینکه هدایت نظام نامه از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و امور دبیرخانه ای آن از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان انجام می‌شود، گفت: کلیه دستگاه ها و نهادهای دارای تعهد اشتغال در مبحث رصد اشتغال و دانشگاه های استان به جهت ماهیت فراگیر اشتغال فارغ التحصیلان، در برنامه های پیش بینی شده مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل تعاون گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و افزایش مشارکت مردم به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در فعالیت‌های اقتصادی، بیان کرد: رویکرد نظام نامه مذکور اولویت بخشی به تخصیص منابع و حمایت های دولتی در جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه همکاری های بین دستگاهی به منظور ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان، استفاده از آموزش های نوین جهت ارتقای سطح مهارت های سخت و نرم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در جهت ایجاد و حفظ اشتغال و... است.

وی از اولویت بخشی به طرح های اشتغالزای فارغ التحصیلان در صدور مجوزها و حمایت های مرتبط و بهره برداری و ایجاد شغل برای آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی فارغ التحصیلان بیکار با بررسی بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان دانشگاه و برگزاری کارگاه های استعدادیابی، هدایت تحصیلی و شغلی و مشاوره اشتغال در دانشگاه ها نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080503005
  • خبرنگار : 50040