فرماندار نیشابور:

برای جلوگیری از فرونشست زمین وقت تعلل نیست

فرماندار نیشابور گفت: برای جلوگیری از فرونشست زمین، وقت تعلل نیست و باید مقابله با این پدیده جدی گرفته شود.

مهدی دونده در حاشیه جشنواره شعر و ترانه‌های آب خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، مقابله با برداشت‌های بی‌رویه و برخورد با چاه‌های غیرمجاز را ضروری دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از فرونشست زمین، وقت تعلل نیست و باید مقابله با این پدیده جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش آب در توسعه پایدار و اقلیم خشک و نیمه خشک حاکم بر کشور محرز ‌و بر همگان روشن است و در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف در آینده نه چندان دور با چالش‌های جدی در حوزه آب شرب مواجه خواهیم شد.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه فرونشست زمین به یک بحران مهم تبدیل شده و نیازمند توجه جدی است، گفت: برای جلوگیری از برداشت بیشتر آب از سفره‌های آب زیر زمینی نیازمند همراهی همه شهروندان، صنایع و ‌تولید کنندگان هستیم.

وی از اجرای ۵۰ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر نیشابور خبر داد و گفت: در صورت بهره‌برداری از این پروژه و تحویل پساب به صنایع، منابع در اختیار این بخش می‌تواند صرف شرب شود.

دونده با اشاره به اینکه منابع آب شهرستان نیازمند توجه جدی و مدیریت مصرف است، اظهار کرد: با توجه به وجود ۱۶۵ هزار مشترک آب در این شهرستان، مهاجرت معکوس و تولید عمده گوشت و ‌صیفی‌جات ضروری است که اختصاص اعتبارات تنش آبی توسط نمایندگان مجلس و اصلاح الگوی مصرف و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در بخش دامداری و کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان توجه به ارتقاء فرهنگ مصرف صحیح آب و انجام اقدامات فرهنگی مؤثر را ضروری دانست و از اقدام مدیرعامل و مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503003
  • خبرنگار : 30147