هشدار سازمان ملل در مورد سوء تغذیه حاد کودکان در سودان

سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) اعلام کرد بحران انسانی در سودان در حال بدتر شدن است و میلیون‌ها نفر به کمک فوری نیاز دارند و همچنین هشدار داد که ۳.۷ میلیون کودک در این کشور در معرض خطر سوء تغذیه حاد هستند.

به گزارش ایسنا، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: پیش‌بینی می‌شود ۳.۷ میلیون کودک زیر پنج سال تنها در سال جاری از سوء تغذیه شدید رنج ببرند و نیاز فوری به کمک دارند.

در این بیانیه آمده است: این کودکان از قبل از گرسنگی ضعیف شده‌اند و اگر به زودی اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، ۱۱ برابر بیشتر از همسالان سالم‌تر خود در سودان در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قابل پیشگیری هستند.

همچنین در این بیانیه آمده است که کمبود شدید دسترسی به آب تمیز، مراقبت های بهداشتی و سرپناه وجود دارد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: در حالی که شاهد فروپاشی زیرساخت‌های حیاتی هستیم، واکنش بین‌المللی باید فوراً تشدید شود تا با مقیاس عظیم تقاضا و نیاز مردم این کشور مطابقت داشته باشد.

به گزارش آناتولی، درخواست‌های سازمان ملل و جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری‌ها در حال افزایش است زیرا جنگ، میلیون‌ها نفر را در این کشور با قحطی روبرو می‌کند.

در همین حال، چندی پیش «ماگدا روبالو سیلوا» از مؤسسه بهداشت جهانی و توسعه و وزیر بهداشت سابق گینه بیسائو نیز هشدار داد: سیل و خشکسالی، جمعیت عظیمی از آفریقا را مجبور می‌کند که از زمین‌های کشاورزی خود دست بکشند و از دسترسی به تغذیه مناسب محروم شوند.

سیلوا اظهار کرد: این وضعیت باعث سوءتغذیه و سایر بیماری‌های عفونی در اکثر کشورهای آفریقایی می‌شود. اگر ما به سرعت اقدام نکنیم، ۱۵۰ میلیون نفر دیگر در آفریقا قبل از سال ۲۰۵۰ میلادی به فقر کشیده خواهند شد.

اکثر کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، چاد، نیجریه، مالی، کامرون و جمهوری دموکراتیک کنگو از ژوئن سال جاری (۲۰۲۴) با سیل‌های ویرانگر مواجه هستند. صدها نفر کشته شده‌اند و میلیون‌ها نفر دیگر بر اثر سیل آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403080502988
  • خبرنگار : 71658