افزایش تعداد روزهای «هوای سالم» اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای هوای سالم کلانشهر اراک از آغاز امسال تاکنون نسبت به دوره مشابه پارسال چهار درصد رشد داشته است.

یوسف یوسفی با اعلام این خبر افزود: باتوجه به بارندگی های خیلی خوب فصل بهار، از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۶ روز کیفیت هوا روی شاخص "قابل قبول" قرار داشت که این عدد در مدت مشابه پارسال ۱۲۷ روز بوده است .

وی اضافه کرد: تعداد روزهای دارای "شرایط ناسالم برای گروه های حساس" نیز در این مدت  ۷۴ روز است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۷۵ روز بود.

یوسفی  بیان کرد: در این بازه زمانی ۶ روز نیز کیفیت هوا روی شاخص "ناسالم برای همه" قرار گرفت، اما در مدت مشابه پارسال شهروندان ۱۲ روز را با این شاخص تنفس کردند.

وی افزود: خوشبختانه امسال تاکنون هیچ روزی هوا در شرایط "بسیار ناسالم" قرار نگرفته است اما پارسال یک روز شاخص کیفیت هوا در این وضعیت قرار داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد سال و به منظور پیشگیری از افزایش آلاینده های جوی، پایش ها و نظارت زیست محیطی بر صنایع استان تشدید خواهد شد و تمامی صنایع استان ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080502979
  • خبرنگار :