پیش‌بینی سنجش ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان از ۲۸ مهرماه لغایت پایان دی‌ماه مورد سنجش قرار گیرند.

‌عباس داوطلب در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴، از ۲۸ مهرماه سال جاری خبر داد و  اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت با رویکرد جدید، در مولفه‌های زمان اجرا، عوامل اجرا و مراکز مجری، امسال نیز مانند سال‌ گذشته در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون نوبت‌گیری آغاز شده و تا پایان دی‌ماه سال جاری حدود ۲۰ هزار نوآموز مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: این اداره به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای غربالگری، شناسایی، تشخیص، مداخله‌ به‌هنگام، پیشگیری و در نهایت بازتوانی و جای‌دهی صحیح آموزشی برای نوآموزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه این برنامه‌ها به منظور برقراری عدالت آموزشی برابر انجام می‌شود، تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه فرآیند نوبت‌گیری آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه پیدا می‌کند، اولیا می‌توانند با مراجعه به سامانه Https://sirat۲.csdeo.ir نسبت به نوبت‌گیری درمراکز جامع سنجش استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت ۶۰ هزار تومان است، تاکید کرد: هزینه سنجش سلامت جسمانی به صورت کشوری و از طریق سامانه به خزانه واریز می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری افزود: فرآیند انجام سنجش بعد از حضور دانش‌آموز در دو مرحله مقدماتی یا غربالگری و ارزیابی تخصصی انجام می‌شود، در مرحله مقدماتی نوآموزان بدو ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت عمومی و جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند.

داوطلب اضافه کرد: چنانچه نوآموز در یکی از این مراحل مشکوک تشخیص داده شود، جهت بررسی بیشتر به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول نوآموزان ۶ سال تمام به عبارتی متولدین نیمه اول سال ۱۳۹۸ و متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۷ مورد سنجش قرار خواهند گرفت و در ادامه برای نوآموزان پیش دبستانی یک نیز سنجش انجام می‌شود.

داوطلب خاطرنشان کرد: از اولیا درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به نوبت‌گیری وسنجش اقدام و این کار را به لحظات پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080502967
  • خبرنگار : 50975