یک مسوول در اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح کرد

ضرورت بازاریابی و برندسازی زعفران ایران

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اگر زعفران ما شناسنامه‌دار نشود و یک فعالیت جهانی را برای بازاریابی زعفران بازآفرینی نکنیم، به مشکل می‌خوریم.

علی محمد شریعتی مقدم امروز ۵ آبان‌ماه، در همایش روز ملی زعفران اظهار کرد: باید به تولید زعفران کمک شود و رقابت‌پذیری ما بالا برود. کشورهای متعددی به تولید زعفران روی آورده‌اند. با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی، بهره‌وری اقتصادی از آب به مراتب اهمیت بیشتری پیدا کرده است. محدودیت‌های تحقیقات در این زمینه تا حد زیادی برداشته شده است.

وی افزود: کشور ما در زمینه تحقیقات و مالکیت معنوی مشکلات خاص خود را دارد اما در جامعه زعفران و اتاق بازرگانی بر این موضوع مصمم هستیم. کم‌نیازترین محصول آبی در گیاهان در دست ایران است.

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر زعفران ما شناسنامه‌دار نشود و یک فعالیت جهانی را برای بازاریابی زعفران بازآفرینی نکنیم، به مشکل می‌خوریم. بزرگترین مشکل زعفران ناشناخته بودن آن است. ما از شبکه‌های واقعی توزیع بسیار دور هستیم و باید اقدامات جدی‌تری انجام دهیم. 

شریعتی مقدم ادامه داد: در اتاق بازرگانی هم‌عهد شده‌ایم که یک برنامه منسجم یک ساله از جنبه‌های مختلف داشته باشیم تا یک هم‌افزایی و چرخه مثبت ایجاد شود. بازار عربستان صعودی باید روی زعفران ایران باز شود. پراکندگی‌ها در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی‌های زعفران باید تمام شود و بخش خصوصی می‌تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080502956
  • خبرنگار : 50492