مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کرمانشاه جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از عزم این شرکت برای جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز به منظور عبور از اوج بار ۱۴۰۴ خبر داد.

محمد مرادی در نشست مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز گفت: عزم ما برای جمع‌آوری این مراکز به عنوان اولویت اساسی صنعت برق استان کرمانشاه جدی بوده و اقداماتی نیز برای مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز پیش‌بینی شده است.

وی توان مصرفی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور را مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: فعالیت این مراکز بار مضاعفی را خصوصا در پیک مصرف به شبکه برق کشور تحمیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر تشویق انگیزشی و ارتقاء شغلی نیروهای صنعت برق که در شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کمک می‌کنند، افزود: قطعا با سرقت برق به این شکل که موجب می‌شود تلاش کارکنان توزیع برق برای تامین برق مردم به خاطر منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو به مخاطره بیافتد، برخورد جدی می‌کنیم.

وی یادآور شد: معضل مراکز غیرمجاز رمز ارز محدود نبوده و در سطح و مقیاس بزرگی وجود دارد،  از این رو همراهی مقام قضایی، امنیتی و انتظامی در برخورد با این پدیده حائز اهمیت است.

مرادی همچنین از کشف ۱۸۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز  در استان طی شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: مقابله با مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز با جدیت بیشتری ادامه دارد.

وی از راه‌اندازی سامانه پیامکی به منظور ارتباط با همکاران به منظور شناسایی و معرفی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد و گفت: گزارش‌های ارسالی همکاران در این خصوص محرمانه بوده و صرفا به مدیران حراست شرکت ارسال می‌شود.

 وی در ادامه از اهمیت مشارکت مردم در مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز یاد کرد و خواستار استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها، دهیاری‌ها و مساجد و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، مرادی گفت: مردم استان کرمانشاه می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، مراتب را از طریق سامانه سمات شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و یا با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۱۲۷۴۷ و ۰۸۳۳۸۲۴۶۷۲۰ به دفتر حراست  اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به صنعت برق برای تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را به ازای هر دستگاه ماینر یک میلیون و تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080502878
  • خبرنگار : 50181