ثبت بیش از ۶۶۰۰ ولادت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال وبختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۶۶۸۳ واقعه تولد در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۳۹۶ نوزاد پسر و ۳۲۸۷ نوزاد دختر بوده است.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعداد موالید چهارمحال و بختیاری در شش ماهه اول سال جاری اظهار کرد: از مجموع ۶۶۸۳ ولادت ثبت شده ۳۹۵۴ ولادت شهری و تعداد ۲۷۲۹ ولادت روستایی ثبت شده که در مقایسه موالید شش ماهه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته ۵.۳۸ درصد موالید کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ولادت‌های ثبت شده در شش ماهه اول سال گذشته ۷۰۶۳ ولادت بوده که از این تعداد ۳۹۹۳ واقعه شهری  ۳۰۷۰ واقعه روستایی بوده است، افزود: بیشترین درصد کاهش موالید در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به ولادت‌های روستایی است که عدد ۱۱.۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه درصد کاهش موالید شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۹۸ درصد است،گفت: نرخ ولادت در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳.۸ در هر هزار نفر بوده که در شش ماهه اول امسال به عدد ۱۲.۹ در هر هزار نفر جمعیت ساکن رسیده و تفاوت نرخ ولادت شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۹ در هر هزار نفر است.

۳۰۷ واقعه ولادت ناشی از چند قلوزایی در چهارمحال و بختیاری

وی بیان کرد: نسبت جنسی موالید شش ماهه امسال ۱۰۳ ثبت شده یعنی به ازای هر ۱۰۳ فرزند پسر ۱۰۰ ولادت دختر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع ۶۶۸۳ واقعه ولادت در شش ماهه سال جاری ۳۰۷ واقعه ولادت ناشی از چند قلوزایی است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۴۳ واقعه دو قلوزایی وهفت واقعه ۳ قلوزایی بوده و درصد دوقلوزایی‌ها نسبت به کل چندقلوزایی ۹۵.۳۳ درصد و درصد سه قلو نسبت به کل ولادت‌های چندقلوزایی ۴.۶۷ درصد است.

به گفته موسوی بیشترین چندقلوزایی استان در شهرستان شهرکرد با ۴۵ مورد و سپس شهرستان لردگان با ۳۴ واقعه رخ داده است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۶۶۸۳ ولادت ثبت شده در استان ۲۰۴۶ واقعه فرزند اول ،۲۴۷۶ واقعه فرزند دوم، ۱۵۳۶ واقعه فرزند سوم،۵۲۳ واقعه فرزند چهارم و ۱۰۲ واقعه نیز فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

۲۳۵۹ واقعه فوت طی نیمه اول سال

موسوی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری موالید فرزندان دوم با عدد ۲۴۷۶ واقعه رتبه اول موالید را به خود اختصاص داده است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۳۵۹ واقعه فوت ثبت شده که در شاخص جنسیت ۱۳۶۶ نفر از آن‌ها مرد و ۹۹۳ نفر زن هستند.

به گفته وی، از مجموع فوتی‌ها، ۱۳۷۷ شهری و فوت‌های روستایی عدد ۷۶۲ را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نرخ ثبت فوت در استان در شش ماهه امسال ۴.۶ در هر ۱۰۰۰ نفر ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی ۰.۲ در هر هزار نفر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد وقایع فوت شش ماهه اول سال گذشته ۲۲۲۶ واقعه بوده که ۱۳۲۳ واقعه متعلق به مردان و ۹۰۳ واقعه متعلق به خانم‌ها است.

موسوی در خصوص شاخص شهری و روستایی، افزود:  ۱۳۷۷ واقعه فوت شهری و ۸۴۹ مورد فوت متعلق به مناطق روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت جنسی متوفی در شش ماهه امسال ۱۳۸ ثبت شده، یعنی به ازای هر ۱۳۸ واقعه فوت مردان ۱۰۰ واقعه فوت برای زنان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080502866
  • خبرنگار : 50975