مردم به جواز کسب تعمیرکاران دقت کنند

بازرس نظارت بر عملکرد اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج گفت: خودروهایی که در حاشیه شهر و اتوبان‌ها دچار نقص فنی و خرابی می‌شوند در صورت حمل با خودروبرهای امدادی به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنند.

بهزاد صوفی در گفت و گو با ایسنا ضمن تاکید بر مراجعه مالکان خودرو به تعمیرکاران مجاز اظهار کرد: در سطح شهر و حاشیه اتوبان‌ها امدادخودروهایی هستند که خودروهای نیازمند تعمیر را به تعمیرکاران مورد نظر خود هدایت می‌کنند و این موضوع باعث بروز مشکلات و شکایات متعددی می‌شود.

وی ادامه داد: در این موارد رانندگان از طریق جستجو در فضای مجازی اقدام به درخواست خودروهای امدادی فاقد مجوز می‌کنند. در این زمینه مردم باید آگاه باشند که برای جلوگیری از پیامدهای بعدی به هیچ عنوان واحد صنفی و تعمیرکارانی را که این افراد و جرثقیل‌ حمل خودرو توصیه می‌کنند، قبول نکرده و به تعمیر کاران مجاز مراجعه کنند.

 بازرس نظارت بر عملکرد اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل کرج یادآور شد: مشکلی زیادی در این زمینه داریم. در حال حاضر بیشترین شکایتی که مطرح می‌شود مربوط به این واحدهای صنفی هستند که به صورت زیرزمینی کار می‌کنند.

صوفی خاطرنشان کرد: این تعمیرکاران هیچگونه تابلویی ندارند که بتوانیم آنها را شناسایی کنیم و از طرفی با امداد خودروهایی که در سطح فضای مجازی فعالیت می‌کنند، ارتباط تنگاتنگی دارند. بنابراین شهروندان به محض اینکه خودرویشان خراب شد و نیاز داشتند که با خودروبر به مراکز خدمات فنی هدایت شوند، حتما به تعمیرکاران رسمی شهر مراجعه کنند و در صورت لزوم پروانه کسب آنها را رویت کرده تا دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه بیان کرد: اتحادیه شامل ۵۶ رسته شغلی است. پیش از این یک اتحادیه موازی به نام مکانیک خودرو وجود داشت که در حال حاضر منحل و به این اتحادیه واگذار شده است. به جز رسته مکانیک خودرو، تمام رسته‌های شغلی این اتحادیه شامل نرخنامه هستند.

صوفی در ادامه گفت: نرخنامه این رسته باید توسط اتحادیه مکانیک تهیه و در دسترس مردم اعضاء قرار می‌گرفت، اما این اتفاق نیفتاده است. از طرفی نزدیک به ۶۰۰ نوع خودرو داریم و این نرخ گذاری کار گسترده‌ای دارد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این نرخنامه را آماده کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم. قطعاً وجود این نرخنامه باعث کاهش تخلف و آمار شکایت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403080502847
  • خبرنگار : 50622