برگزیدگان یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم معرفی شدند

یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیین اختتامیه یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم شامگاه جمعه با حضور جمعی از مسئولان هنرمندان و علاقه‌مندان در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

وحید سلیمانی دبیر یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم در این آیین گفت: در این دوره ۱۲۰ اثر از ۷۵ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مرحله نخست داوری از بین آثار ارسال شده تعداد ۷۴ اثر از ۶۵ هنرمند در دو بخش رقابتی و غیررقابتی وارد شدند. 

وی افزود: در ارائه آثار در نمایشگاه، دو بخش رقابتی و غیررقابتی داریم که در بخش غیررقابتی اساتید حضور دارند و در بخش رقابتی فعالیت خوبی بین هنرمندان نگارگر بود که در سه بخش تذهیب، گل‌ومرغ و مینیاتور، هیئت داوران نفرات برتر را انتخاب کردند. 

سلیمانی ادامه داد: در آیین اختتامیه، مراسم تجلیل و تقدیر از استاد اردشیر مجرد تاکستانی به پاس زحماتشان در احیا و رشد هنر نگارگری در استان قم داشتیم که این هنرمند ارجمند در ۲۷ سال همراهی و تربیت هنرمندان نگارگر کوشید و اثرات مثبتی در استان به ارمغان آورد. 

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم گفت: در نهایت هیات داوران شش اثر را بدون رتبه‌بندی به عنوان آثار برگزیده در این دوسالانه انتخاب کردند که اعظم پیلتن، حکیمه سادات رهنمایی و مرضیه سعیدی در رشته تذهیب، محدثه عباسی و زینب کاظمی در رشته گل‌ومرغ و نیز طاهره حمیدی در بخش مینیاتور، برگزیدگان یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم هستند.

سلیمانی در مورد کارگاه آموزشی نگاره‌خوانی آثاری از مرقع گلشن در بخش جنبی این دوسالانه توضیح داد: این کارگاه با حضور دکتر بهروز عوض پور همراه بود که پیرامون نقد و بررسی نگاره‌خوانی در ارتباط با نگاره‌های مرقع گلشن و توصیف وجود اسب و مهتر در تصویر برای مخاطبان ارائه شد.

به گزارش ایسنا؛ یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن هنرهای تجسمی قم و با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی به دبیری وحید سلیمانی برگزار شد و نمایشگاه آثار از ۲۱ مهر تا ۴ آبان ۱۴۰۳ به صورت همزمان در نگارخانه فرهنگ و گالری سرو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080402768
  • خبرنگار : 50455