سرپرست مدیریت بحران استانداری خبر داد

مسدود شدن چند راه روستایی در خراسان رضوی در پی بارش‌های اخیر

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: گرچه بارش برف در برخی محورها کمتر شده اما شدت سامانه دوم که از عصر آغاز می‌شود بیشتر و سنگین‌تر است و منجر به مسدود شدن راه‌های ارتباطی چند روستا شده است.

سید رضا عباسی نیشابوری در گفت و گو با ایسنا گفت: تا ظهر امروز بارش‌های خوبی در بسیاری از شهرهای خراسان رضوی داشته‌ایم به طوری که قوچان ۱۸ میلیمتر، سبزوار ۱۰ میلیمتر، چناران و تربت‌حیدریه ۱۴ میلیمتر، کاشمر و مشهد ۱۸ میلیمتر، درگز ۱۴ میلیمتر، بردسکن ۲۲ میلیمتر، ریوش ۲۳ میلیمتر بارش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هرچند بارش‌ها قابل توجه بوده‌اند اما خوشبختانه کمترین خسارت را داشته‌ایم، تصریح کرد: تعدادی از راه‌های روستایی به دلیل بارش باران مسدود شده‌اند که نیروهای راهداری در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام اینکه تاکنون در سطح استان مشکل خاصی گزارش نشده است، افزود: راه روستایی حدود ۳ تا ۴ شهرستان از جمله داورزن سبزوار، کوهسرخ و تعدادی دیگر نیز مسدود شدند.

وی با بیان اینکه بارش برف در محور قوچان به درگز و تعداد محدود دیگری از شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: گرچه بارش برف کمتر شده اما شدت سامانه دوم که از عصر آغاز می‌شود بیشتر است.

عباسی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی سامانه تا ساعت ۱۹ و ۲۰ ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تمامی اماکن گردشگری و توریستی تا فردا صبح نیز بسته هستند.

وی با اعلام اینکه برای حفظ سلامتی شهروندان این مراکز و جاده‌های مسدود به آنها همه مسدود اعلام شده‌اند از شهروندان خواست: با توجه به در راه بودن سامانه دوم که از عصر امروز آغاز می‌شود و مراکز گردشگری هم تعطیل شده مراجعه‌ای نداشته باشند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: ساکنان خراسان رضوی با توجه به پیش‌بینی بارش برف و ترافیک و لغزندگی جاده‌ها، از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080402657
  • خبرنگار : 30147