امام جمعه قزوین:

دولتمردان مراقب باشند که شعار وفاق در نهایت به نفاق منجر نشود

امام جمعه قزوین گفت: اگر قرار است که ما در سایه‌ وفاق حرکت کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که وفاق در مقابل نفاق قرار می‌گیرد لذا باید مراقب باشیم که شعار وفاق در نهایت به نفاق منجر نشود و در این راستا دولتمردان توجه داشته باشند که افراد با تجربه را به پست‌های مدیریتی منصوب کنند. 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه چهارم آبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین، ضمن دعوت تمامی اقشار به تقوای الهی اظهار کرد: برای داشتن خانواده، جامعه، دانشگاه، مسجد، مدرسه و زندگی بر اساس تقوا باید به فرمایش پروردگار به خوبی گوش و عمل کرد که یکی از سفارشات خداوند متعال مقاومت در برابر ظلم است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر مال و جانتان را در راه خدا بدهید، اگر فرزندتان در راه خدا شهید شود، خداوند به قیمت بالا با شما حساب می‌کند. چراکه قدم در راه خدا عزت آفرین است. کسانی که شهید می‌شوند در راه خداوند نه تنها حیات خود را از دست نمی‌دهند بلکه به حیات طیبه نائل می‌شوند و این چیزی جز عاقبت به خیری نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در سالگرد افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون ذلت‌بار کاپیتولاسیون هستیم، این رفتاری که امام خمینی(ره) داشت سیلی محکم و تاریخی بر صورت استکبار بود. هرچند که استکبار پیش از امام خمینی(ره) از بسیاری از بزرگان چون مدرس، شیخ فضل الله نوری و شهید دلواری سیلی خورده بود اما امام خمینی(ره) استکبار را به اصطلاح ضربه فنی کرد و همین امر سبب شروع عملیات ضد استکباری در جهان اسلام شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام امام خمینی(ره) در کاپیتولاسیون، نظامی را پایه‌ریزی کرد که بر اساس آن تفکر ولایت فقیه شکل گرفت و مستضعفان در مقابل مستکبران بسیج شدند. 

امام جمعه قزوین گفت: در هفته پیش رو روز بسیج دانش آموزی و شهادت محمد حسین فهمیده را داریم، باید گفت که جوانان و نوجوانان امروز ما بسیار فهمیده هستند. سرعت رشد و شکوفایی نوجوانان ما بسیار تماشایی است. امیرالمومنین(ع) جوانان را اینگونه وصف می‌کند که قلب نوجوان مانند زمین با استعداد است. لذا این مهم تأکید می‌شود که باید آن‌ها را در مسیر درستی هدایت کنیم چراکه هر آنچه در این زمین بکاریم، رشد پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: جوانان و نوجوانان امروز ما الگوهای خوب و بی‌بدیلی دارند و با توجه به ارتباطاتی که بنده با مدارس و دانشگاه دارم، شاهدم که هر روز علاقه جوانان و نوجوانان به مسجد و دین بیشتر می‌شود. 

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری به اخوت و برادری نیازمند هستیم. امام خمینی(ره) وصیت کردند که نگذارید انقلاب، به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد. کسانی که نسبت به انقلاب نامحرم هستند و صداقت ندارند و وفاداری خود را به انقلاب در هیچ زمانی ثابت نکرده‌اند و در دفاع مقدس تماشاچی بودند، نمی‌توانند امروز دلسوز کشور باشند. حال اگر این نامحرم، استاندار، فرماندار، وزیر و هر پست کلیدی در این کشور گرفت باعث ضایعات بسیاری خواهد شد. 

وی بیان کرد: اگر قرار است که ما در سایه‌ وفاق حرکت کنیم باید این نکته را توجه داشته باشیم که وفاق در مقابل نفاق قرار می‌گیرد لذا باید مراقب باشیم که شعار وفاق در نهایت به نفاق منجر نشود و در این راستا دولتمردان توجه داشته باشند که افراد با تجربه را به پست‌های مدیریتی منصوب کنند. 

این مسئول ادامه داد: شهادت سید هاشم صفی‌الدین که دل بسیاری از مسلمانان را به درد آورد، او پس از سید حسن نصرالله یکی از شخصیت‌های جبهه مقاومت بود و در پی آن، شهادت دکتر علی حیدری پزشک فداکار جبهه مقاومت، شهادت خانم معصومه کرباسی که همسرش لبنانی بود، از اتفاقات ناگوار چندین روز گذشته است که قطعاً زمینه‌ساز کمالات بیشتری برای جامعه اسلامی خواهد شد. 

امام جمعه قزوین در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت نیازمند حمایت تمام مسلمانان است و هر کس به هر اندازه که توان دارد، باید کمک کند. از برخی بانوان که پس انداز و زیورآلات خود را به مردم لبنان و غزه هدیه دادند تشکر می‌کنیم، خشکبار و برخی اقلام این چنینی مانند کشمش که سوغات قزوین است، بسیار می‌تواند برای مردم لبنان و غزه مناسب باشد. 

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403080402616
  • خبرنگار : 50560