امام جمعه موقت یزد:

جهاد برای اسلام عامل موفقیت‌های جبهه مقاومت است/دولتمردان از معیشت مردم غافل نشوند

امام جمعه موقت یزد با اشاره به شکست اعراب در جنگ شش روزه با رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۶، آن را عبرت آموز خواند و تصریح کرد: جنگ آن روز نه به نام اسلام و جهاد فی سبیل الله بلکه به اسم عربیت بود ولی امروز به دلیل این تغییر ریل، شاهد موفقیت‌های مداوم جبهه مقاومت در سرزمین‎های اشغالی هستیم.

آیت الله «سید ناصر محمدی» امروز چهارم آبانماه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر یزد، ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و دوری از گناه، اظهار کرد: خداوند در قران کریم می‌فرماید؛ اگر تقوی داشته باشید، خداوند راه برون رفت از مشکلات را برای شما فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) به پذیرش لایحه ننگین کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی و قبل از آن در مجلس سنا توسط رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۴۳، عنوان کرد: این لایحه به پیشنهاد آمریکایی‌ها در راستای مصونیت اتباع بیگانه و آزادی عملکردهای نامشروع آنها در ایران و بدون برخورد مراجع قضایی و دولت به تصویب رسید.

آیت الله محمدی ادامه داد: البته حکومت مستبد پهلوی در واکنش به این افشاگری، امام(ره)‌ را دستگیر و ابتدا به ترکیه و پس از ۱۱ ماه و به مدت ۱۵ سال به نجف تبعید کرد.

وی با بیان این که این مصوبه و اجرای این لایحه تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، گفت: اینها تنها گوشه‌ای از ستم‌های استعمار، استبداد و استکبار در کشورمان است که باید نسل جوان را با آنها آشنا سازیم.

امام جمعه موقت یزد با اشاره بر لزوم عبرت‌آموزی از جنگ اعراب و رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفتم آبانماه ۱۳۴۶، گفت: تعداد شش یا هفت کشور عربی در این تاریخ و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین با دولت تازه تاسیس رژیم صهیونیستی وارد جنگ شدند ولی این جنگ تنها شش روز دوام داشت و منتج به شکست اعراب و اشغال سه برابر خاکی که از قبل اشغال کرده بود، شد.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌ببینیم تنها یک گروه به نام حماس و یک گروه به نام حزب الله تمام خاک رژیم اشتغالگر و شکست ناپذیر صهیونیستی که به مراتب قدرتمندتر نسبت به قبل شده را آماج حملات خود درآورده است، به دلیل این است که مبارزان امروز مجاهدین و مسلمانان هستند.

آیت الله محمدی گفت‌: آن زمان نه به نام اسلام و جهاد فی سبیل الله بلکه به اسم عربیت مقابل این رژیم مبارزه شد ولی امروز جنگ جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی در قالب ایده رهبر کبیر انقلاب و مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری پیش می‌رود و شاهد پیروزی مبارزان و مجاهدان مقاومت به دلیل این تغییر ریل و مسیر هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش به دولتمردان توصیه کرد که به رغم تلاشهای زیادی که دارند، از معیشت مردم غافل نشوند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

آیت الله با اشاره به هراس ایجاد شده در جامعه، از وضعیت گرانی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم ابراز گلایه کرد و خواستار مهار بازار ارز و سکه که در معیشت مردم اثرگذار است، شد.

انتهای پیام      

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080402612
  • خبرنگار : 50214