خطیب جمعه گرگان:

جزایر سه‌گانه همیشه مال ایران بوده و هست/ کسی حق ندارد نگاه چپ بکند

خطیب جمعه گرگان با تاکید بر موضوع حاکمیت مطلق ایران بر سه جزیره ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ گفت: هرکس به پاره تن ایران نگاه چپ بکند با جواب دندانشکن ایران مواجه خواهد شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه هرچند مدت بک بار عده‌ای در دنیا به دروغ مدعی می‌شوند، جزایر سه‌گانه تب بزرگ، تب کوچک و ابوموسی متعلق به ایران نبوده و ما آن را غصب کرده‌ایم، اظهار کرد: منطقه‌ای که این سه جزیره در آن واقع شده منطقه بسیار مهم و حساسی بوده و بیش از ۶۰۰ میلیار ذخیره بشکه نفت دارد و با عمق مناسبی که دارد  بهترین راه برای عبور کشتی‌های سنگین است 

وی با بیان اینکه هر کشوری که مالک این سه جزیره باشد تنگه هرمز در اختیار او خواهد بود، تصریح کرد: دشمنان با طرح این مسأله که این سه جزیره متعلق به ایران نیست به دنبال این هستند که مالکیت منطقه مهم و استراتژیک تنگه هرمز را در دست بگیرند این در حالی است که از سال‌ها قبل در دوران کورش این جزایر در اختیار ایران بوده و این سه جزیره به همراه بندرلنگه  به عنوان استان چهاردهم ایران نامگذاری شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: برخی شیوخ عرب و کشورهای اروپایی که چشم دیدن ایران قوی و مقتدر را ندارند و به دنبال به انزوا کشیدن ما هستند، دنبال‌کننده این امر هستند که مالکیت این سه جزیره را از ایران بگیرند و ادعای خود را در سازمان ملل نیز مطرح کرده‌اند که با دربسته مواجه شدند.

خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه ۶۳ درصد ذخایر گاز و نفت دنیا در تنگه هرمز واقع است، بیان کرد: دنیا بداند ما با هیچ کس تعارفی نداریم و هرکس بخواهد به منافع ایران چپ نگاه کند با جواب دندان شکنی مواجه خواهد شد.

نورمفیدی نماز جمعه نصر که توسط رهبر معظم انقلاب اقامه شد را نمازی بسیار بی‌نظیر و باشکوه برشمرد و اضافه کرد: مردم با شور و شوق از گوشه و کنار کشور در این نماز باشکوه شرکت کردند و این عظمت و شکوه این نماز دنیا را تکان داد.

وی با بیان اینکه دشمنان پس از برگزاری این نماز احساس شکست کرده و به دنبال تضعیف چهره معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) پرداختند تا به خیال خود به انقلاب ضربه بزنند، گفت: این رسم دیرینه جبهه کفار است و در گذشته نیز به دنبال مخدوش کردن چهره پیامبران بودند تا مردم را از گرد آن‌ها پراکنده کنند.

نماینده ولی فقیه قدرت بالای نظامی ایران را عامل بازدارندگی از تجاوزات دشمنان دانست و افزود: کشور ما دیپلماسی قوی داشته و وزیر خارجه کشورمان تعاملات خوبی با کشوورهای دنیا دارد که این دیپلماسی قوی نیز عامل بازدارندگی دیگری است که کشور ما در این زمینه نیز موفق عمل می‌کند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه برخی کشورها وابسته و آویزان ابرقدرت‌ها هستند تا برای کشور خود بازدارندگی ایجاد کنند و کشور ما هرگز زیر بار چنین ذلتی نخواهد رفت گفت: سرمایه اجتماعی عامل بازدارنگی مهم دیگری است که رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه نصر این سرمایه بزرگ ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی مردم را سرمایه بزرگ اجتماعی ایران برشمرد و اضافه کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب با برپایی نماز جمعه باشکوه تیری بر قلب دشمنان نشاند و این بزرگترین عامل بازدارندگی از تعرض دشمنان به خاک عزیز ایران است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080402601
  • خبرنگار : 50604