امام جمعه شهرکرد:

ظلم و جنایت رژیم صهیونسیتی باید از طریق اتحاد جوامع اسلامی پایان یابد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظلم و جنایتی بی‌سابقه که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود باید از طریق اتحاد جوامع اسلامی پایان یابد، گفت: لازم است همه متحد و بیدار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز چهارم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سالگرد خروش شجاعانه امام راحل علیه کاپیتولاسیون، اظهار کرد:  اشتباه بزرگی که رژیم پهلوی ضعیف و منعطف در برابر ابرقدرت‌ها پذیرفت مساله کاپیتولاسیون بود که در این راستا امام راحل(ره) در چنین روزی در منبر، سخنان آتشینی علیه این طرح مطرح کرد، اما ایشان با این خروش شجاعانه شاه را مورد مذمت قرار داد و موجب شد در تاریخ ۱۳ آبان از ایران به ترکیه تبعید شوند و ۱۱ ماه بعد به واسطه اصرار علما به نجف رفتند که این نشان از استکبارستیزی امام بوده که به خود می‌بالیم.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به بحث وفاق ملی که رئیس جمهور و بسیاری از دولت‌مردان آن را مطرح می‌کنند، گفت: مطلب زیبایی است و حکایت از این دارد که ملت‌ها با یکدیگر وفاق داشته باشند، البته در ۱۰ آبان‌ماه مناسبتی وجود دارد که به مساله وفاق ملی که دولت مطرح کرده ارتباط دارد.

فاطمی ادامه داد: در سال ۶۶ جامعه روحانیت مبارز تهران شکل گرفت و به واسطه تفاوت‌ها در نظرات و موضع‌گیری‌های سیاسی میان آن‌ها، به دو دسته جامعه روحانیت و مجمع جامعه روحانیت تقسیم شدند، اما امام راحل در سال ۶۷ قیام افتخارآمیزی به نام منشور برادری صادر کردند، یعنی همه افرادی که زیر چتر نظام بوده و وفادار به اصل نظام هستند مشمول منشور برادری می‌شوند که لازم است این منشور را زنده کنیم.

وی بیان کرد: در این منشور امام راحل خط‌کش گذاشتند و خطوطی از جمله وفاداری به ارزش‌های انقلاب، خون شهدا را مشخص کردند، در مقابل کسانی که نسبت به نظام و تشکیلات آن دهن‌کجی داشته مشمول این منشور نمی‌شوند، بنابراین کسانی که صحبت از وفاق ملی می‌کنند باید این مساله را مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به شهادت مجاهد شهید سید هاشم صفی‌الدین، تصریح کرد: حدود ۱۵ سال گذشته این سید جلیل‌القدر به منظور حضور در مراسم بزرگداشت امام محمدجواد مغنیه به ایران آمدند و در شهرکرد نیز حضور پیدا کردند، اکنون از دست دادن مرد سیاسی عالیقدر همچون شهید نصرالله و صفی‌الدین برای عالم اسلام بسیار جانگداز است.

فاطمی افزود: این بزرگواران درس بزرگی از جمله استقامت، شجاعت و از جان‌گذشتگی را به پیروان خود به ویژه جوانان لبنانی، ایرانی و فلسطینی آموختند  که تا قیامت باقی می‌ماند، گرچه بسیار دردناک است اما عظمت آن راه بیشتر آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه ظلم و جنایتی بی‌سابقه که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود باید از طریق اتحاد جوامع اسلامی پایان یابد، بیان کرد: لازم است همه متحد و بیدار شوند، در حقیقت این مساله تنها مختص مردم آن کشور نبوده و همه باید با یکدیگر متحد شوند و به این ظلم پایان دهند.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر ایران برای مردمان مظلوم فلسطین و لبنان دل می‌سوزاند و احساس غیرت می‌کند به این دلیل است که فاجعه بزرگی در آن‌جا اتفاق افتاده و سرداران بزرگی را از دست داده است، کما اینکه گروه بسیاری از عالم اسلام به ویژه دولت‌ها خاموش هستند و نمی‌دانند که این مساله شامل حال آن‌ها نیز می‌شود.

فاطمی ادامه داد: در راستای انسجام و بیداری ملت ایران جهاد طلایی مطرح می‌شود، بانوانی که طلاهای خود را برای کمک به مردم لبنان و فلسطین تقدیم می‌کنند، یعنی این مساله به اندازه‌ای مهم است که حتی مراجع عظام تقلید دستور داده از محل خمس کمک‌ها صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر روز به چند تن از ائمه بزرگوار اختصاص دارد و روزی برای حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده نشده است، تصریح کرد: پاسخ چرایی این مساله را آیت‌الله بهبهانی داده که شب قدر به این حضرت اختصاص داده شده و دلیل آن هم این است که ۱۳ معصوم در معرض دید قرار دارند و شب به این حضرت اختصاص یافته زیرا باید پوشیده باشد.

فاطمی با اشاره به نقش عظیم زن در جامعه، گفت: از سال ۶۸ تاکنون که مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول کشور  زمامدار و پیشگام هستند تاکنون تصویری عمومی از خانواده ایشان منتشر نشده است، بنابراین کسی که می‌خواهد از ایشان و خانواده وی الگو بگیرد باید به این امر توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود زن در جامعه و اجتماع باید به مساله پوشش و پوشیده بودن توجه شود، کما اینکه وجود اساتید بزرگ در حوزه دانشگاه و دیگر مسائل همچون تالیف و تحقیق مایه افتخار است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080402588
  • خبرنگار : 50123