استاندار خراسان رضوی:

تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده کاشمر هنوز ابلاغ نشده است

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هنوز منابع بانکی مورد نیاز بازسازی مناطق زلزله زده کاشمر به جریان نیفتاده و مصوبه تسهیلات بانکی به دلیل مسائل مالی و مغایرت‌هایی که داشته به استان ابلاغ نشده اما با تلاش حوزه عمران استانداری و زحماتی که بنیاد مسکن متقبل شده‌اند بخش زیادی از مسائل حل شده و پیشرفت پروژه‌ها خوب است.

غلامحسین مظفری ۴ آبان در بازدید از روستای زلزله زده محمدیه از توابع بخش مرکزی کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زلزله خردادماه شهرستان کاشمر اگر چه خسارت‌های زیادی به جا گذاشته اما به رغم نبود منابع مالی پیشرفت فیزیکی پروژه مطلوب است.

وی گفت: به سهم خودم از همراهی مردم و استاندار قبل که زحمات زیادی به اتفاق مدیران اجرایی و با محوریت بنیاد مسکن متحمل شده و کارهای خوبی انجام داده‌اند به طوری که بیش از حد توقع کار انجام شده، تشکر میکنم.

استاندار خراسان رضوی افزود: به نظر می‌رسد تا زمستان فرصت برای تکمیل پروژه‌ها هست و باید تلاش این باشد که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا پایان یابد. البته تعدادی از منازل به زمستان نمی‌رسد که باید برای آن‌ها تدابیری اندیشید.

مظفری گفت: حجم تخریب‌هایی که انجام شده بالاست به طوری که بیش از ۹۰۰ واحد در روستاها و ۶۰۰ واحد در شهر تخریب شده اما تا این مرحله خوب پیشرفت داشته‌اند.

استاندار خراسان رضوی افزود: با حجم بالای خسارت زلزله خوشبختانه همه استان‌ها و شهرهای اطراف کمک کردند و اگر این همراهی نبود این حادثه به بحران تبدیل می‌شد اما در سایه همراهی مردم و همکاری همه دستگاه‌ها وضعیت روال عادی گرفته است.

وی افزود: در این شرایط که عموم مردم دچار آسیب شده‌اند باید تلاش کنیم تا زودتر واحدهای مقاوم ایجاد شود و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور با رفع مشکل منابع مالی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

جاده شادمهر به کاشمر اولویت یک استان

مظفری همچنین در خصوص اجرای باند دوم شادمهر کاشمر گفت: به نظر می‌رسد با تلاش‌های انجام شده تا پایان سال ۱۷ کیلومتر دو بانده شود و ادامه آن از خلیل‌آباد تا بردسکن هم ضرورتی جدی است.

وی با بیان اینکه جاده پرخطر و پرتردد است جزو اولویت اول استان است، تصریح کرد: از مسئولان مربوطه خواسته شده در تأمین منابع هر کاری لازم بود انجام دهند. چون بودجه عمرانی سقف مشخص و محدودی دارد، با این منابع پروژه‌ها تکمیل نخواهد شد ولی در شیوه تأمین منابع در حال بررسی هستیم تا از طریق مولدسازی یا فروش اوراق مشارکت بتوانیم سرعت بیشتری به پروژه داد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علیرغم ۵ کیلومتری که از خلیل‌آباد تا بردسکن اجرا شده حجم ترافیک بالاست و پر ترافیک ترین و پر مخاطره ترین جاده‌هاست و ضرورت دارد توانمان را برای این کار بگذاریم.

مظفری گفت: با توجه به تأمین منابع دولتی انجام این پروژه به سرعت نشدنی است اما از اولویتهاست و باید به زودی انجام شود.

استاندار خراسان رضوی نیز از روز گذشته وارد منطقه ترشیز شده و از شهرهای کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ نیز بازدید داشته است. وی همچنین از اولین منزل مسکونی که پس از زمین لرزه احداث شده و اکنون در آن سکونت دارند بازدید کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080402568
  • خبرنگار : 30147